اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور خبر داد

تشکیل 100 کانون مصلی در سراسر کشور

خبرگزاری فارس: دبیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: در شهرستان‌ها تاکنون 100 مرکز با عنوان کانون مصلی شکل گرفته که مشغول نیاز‌سنجی و شناسایی شبهات و سؤالات جوانان و انعکاس آن‌ها به ائمه جمعه هستند.

تشکیل 100 کانون مصلی در سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی در حاشیه دیدار با علما در قم در جمع خبرنگاران با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر فعال شدن کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و ارتباط آن‌ها با بسیج اظهار کرد: ایشان این بیانات را خطاب به ائمه جماعات مساجد ایراد فرمودند و ائمه جماعات باید منویات ایشان را مد‌نظر داشته باشند.

وی افزود: نخستین رسالت در این خصوص بر عهده ائمه جماعات است و در این زمینه جلساتی با مرکز رسیدگی به امور مساجد داشته‌ایم و توافقاتی نیز صورت گرفته است زیرا برخی از ائمه جماعات از ظرفیت کانون‌ها بی‌خبر هستند و بعضی از آن‌ها درخواستی برای ایجاد این کانون‌ها نداشته‌اند.

دبیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور توجیه ائمه جماعات را نخستین گام در این زمینه دانست و خاطرنشان کرد: در مرحله بعد ائمه جماعات مساجدی که ارتباطی با کانون‌های فرهنگی هنری ندارند و صرفاً حضور آن‌ها برای نماز جماعت است باید در جلسات توجیهی شرکت کنند.

وی ادامه داد: در برخی مساجد بین کانون و ائمه جماعات هماهنگی وجود دارد اما این هماهنگی با بسیج به چشم نمی‌خورد؛ بیان رهبری نیز حاکی از مسائلی است که در برخی مساجد وجود دارد و این اختلافات نیازمند بازنگری و اصلاح هستند.

ارباب سلیمانی از امضای تفاهم‌نامه‌ای با رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شده است در کنار مصلاهای شهرستان‌ها کانون‌های فرهنگی هنری احداث شود که این کار در هفت مرکز استان صورت گرفته و در شهرستان‌ها نیز تاکنون 100 مرکز با عنوان کانون مصلی شکل گرفته است.

دبیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: این کانون‌ها وظیفه نیاز‌سنجی و شناسایی شبهات و سؤالات جوانان و انعکاس آن‌ها به ائمه جمعه و تنظیم سخنرانی‌ها بر اساس آن سؤالات را دارند ضمن اینکه اعضای کانون‌ها هم نیازمند تذکراتی هستند تا از حضور در نماز جمعه غفلت نکنند.

وی ادامه داد: در نشست‌هایی که با بسیج داشتیم مسئولان این نهاد موافقت کردند که بسیج و کانون به عنوان دو بازوی امام جماعت به نقش‌آفرینی بپردازند زیرا اگر در هر مسجد این دو ظرفیت به طرز صحیحی به کار گرفته شوند برای حضور نسل جوان زمینه‌سازی می‌شود.

ارباب سلیمانی با تاکید بر هماهنگی بین هیئت امنا، بسیج و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تصریح کرد: این امر موجب می‌شود نسل جوان با حضور در مسجد احساس لذت کرده و این حضور بر اثر احساس نیاز آن‌ها صورت گیرد.

دبیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور فعالیت‌های قرآنی را از جمله ظرفیت‌های مشترک میان ائمه جماعات و کانون‌ها دانست و افزود: این برنامه‌ها با استقبال عمومی مواجه می‌شوند.

انتهای پیام/78004/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول