اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

عبدالسلام: تونس مخالف مداخله خارجی در مالی است

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه تونس در واکنش به مداخله نظامی فرانسه در مالی اعلام کرد که کشورش مخالف دخالت خارجی در مالی است.

عبدالسلام: تونس مخالف مداخله خارجی در مالی است

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، رفیق عبدالسلام، وزیر امور خارجه تونس در واکنش به مداخله فرانسه در مالی گفت:ما عقیده داریم مشکلاتی که در آفریقا مطرح است ،باید در چارچوبی آفریقایی حل و فصل شود.

وزیر امور خارجه تونس افزود: به طور کلی ما موافق مداخله خارجی در همه مناقشه ها و پرونده ها نیستیم.

پاریس از جمعه گذشته حملات خود را علیه گروه های تندرو مسلح در مالی آغاز کرده است و تاکنون 750 نیرو در مالی مستقر کرده است و قصد دارد شمار نظامیان خود را به دو هزار و 500 تن افزایش دهد.

این در حالی است که بر اساس قطعنامه 2085 شورای امنیت مجوز تنها برای سه هزار و 300 نیروی از کشورهای جامعه اقتصادی غرب آفریقا و آن هم در صورت حل نشدن موضوع از طریق سیاسی صادر شده بود و کشورهای غیر غرب آفریقا حق اعزام نیرو به مالی را نداشتند.

منصف المرزوقی رئیس جمهور تونس نیز پیش از این از اعلام حمایت خود از مداخله نظامی فرانسه خودداری و اعلام کرده بود ترجیح می دهد راه حلی از طریق گفت‌وگو برای بحران مالی پیدا شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول