اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اولاند از دخالت نظامی فرانسه در مالی دفاع کرد

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور فرانسه امروز در جریان سفر به امارات، از دخالت نظامی کشورش در مالی دفاع کرد.

اولاند از دخالت نظامی فرانسه در مالی دفاع کرد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، «فرانسوآ اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه امروز در سفر به امارات عربی متحده از دخالت نظامی کشورش در مالی حمایت کرد.

وی در جریان بازدید از پایگاه نظامی دریایی «کمپ صلح» که نظامیان فرانسوی در آن مستقر هستند، در اظهاراتی اعلام کرد: «فرانسه در جبهه نخست قرار دارد. اگر فرانسه در مالی حضور نمی‌یافت، امروز مالی کاملا تحت اشغال تروریست‌ها و دیگر کشورهای آفریقایی که آن را تهدید کرده‌اند، قرار داشت.»

رئیس‌جمهور فرانسه در ادامه خاطرنشان کرد: «اقدام فرانسه به خوبی انجام شده است. فرانسه در حال ایفای نقشی برجسته و ممتاز است و از این بابت افتخار می‌کند چرا که فعالیت آن در تطابق با قوانین بین‌المللی است و به آفریقایی‌ها این امکان را می‌دهد که ظرف روزهای آینده بمنظور سرنگونی تروریست‌ها و بازیابی حاکمیت مالی در کنار این کشور حضور داشته باشند.»

فرانسوآ اولاند صبح امروز در چارچوب سفری وارد ابوظبی شد.

به گفته اطرافیان رئیس‌جمهور فرانسه، سفر اولاند به امارات که پیش از این قرار بود با محوریت اقتصادی صورت گیرد، با مداخله نظامی فرانسه در مالی تغییر جهت یافته و محور آن تغییر کرد.

رئیس‌جمهور فرانسه به محض ورود به ابوظبی، در دیداری از پیش تعیین نشده با «محمد ولد عبدالعزیز» رئیس‌جمهور موریتانی ملاقات کرد.

بر اساس این گزارش، رئیس‌جمهور فرانسه در سفر به امارات همچنین به مشارکت لجستیکی و مالی چاد و امارات در عملیات نظامی فرانسه در مالی اشاره کرد.

اولاند همچنین ضمن دیدار با «شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان» رئیس حکومت امارات و حاکم ابوظبی اظهار داشت: «این امکان وجود دارد که اماراتی‌ها در حمایت از عملیات نظامی فرانسه در مالی فورا تصمیم به مداخله لجستیکی یا مالی بگیرند.»

انتهای پیام/ر.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول