اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اوباما: نتانیاهو، اسرائیل را در مسیر انزوای کامل پیش می‌برد

خبرگزاری فارس: ستون‌نویس هفته‌نامه بلومبرگ تصریح کرد که رئیس‌جمهوری آمریکا در مکالمات محرمانه خود اعلام کرد که «بنیامین نتانیاهو» با طرح‌های شهرک‌سازی، اسرائیل را در مسیر انزوای کامل پیش‌ می‌برد.

اوباما: نتانیاهو، اسرائیل را در مسیر انزوای کامل پیش می‌برد

به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست، «جفری گلدبرگ» ستون‌نویس بانفوذ آمریکایی گزارش کرد که «باراک اوباما» در یک مکالمات محرمانه خود اعلام کرده است که «بنیامین نتانیاهو» با تقویت و پیشبرد طرح‌های شهرک‌سازی، اسرائیل را در مسیر انزوای کامل پیش می‌برد.

جفری گلدبرگ اعلام کرد که باراک اوباما به طور دائم در مذاکرات محرمانه در واکنش به پیشروی طرح‌های شهرک‌سازی جدید تل‌آویو اعلام کرده است که اسرائیل نمی‌داند که چه چیزهایی به نفعش است.

روزها پس از رأی مجمع عمومی سازمان ملل در 29 نوامبر که موقعیت هیأت فلسطینی را ارتقا داد، اسرائیل اعلام کرد که 3 هزار واحد شهرک‌‌نشینی در فرای مناطق «خط سبز» ساخته می‌شود و در نظر دارد هزاران واحد شهرک‌سازی جدید در سراسر «جودیا و سامریا» را نیز تصویب می‌کند.

گلدبرگ در ستون هفته‌نامه بلومبرگ که روز سه‌شنبه به چاپ رسید، نوشت: اوباما زمانیکه از این تصمیم اسرائیل مطلع شد، حتی به خود زحمت عصبانی شدن هم نداد. وی به چندین نفر گفت که از نتانیاهو انتظار چنین رفتاری می‌رفت و تصریح کرد که به دیدن چنین سیاست‌های متناقض همتای اسرائیلی خود عادت دارد.

این ستون‌نویس آمریکایی تأکید کرد: در خصوص موضوعات مربوط به فلسطینیان، اوباما ظاهراً نخست‌وزیر اسرائیل را یک بزدل سیاسی می‌داند و او را یک رهبر خام است که با اینحال تمایلی ندارد پایتخت سیاسی را به سوی تقویت انگیزه صلح و آشتی هدایت کند.

بر اساس این گزارش، اگر نتانیاهو بتواند بعد از انتخابات 22 ژانویه 2013، کابینه اسرائیل را تشکیل دهد، اولین ملاقات دوره دوم وی با اوباما احتمالاً اوایل مارس سال جاری میلادی در واشنگتن صورت می‌گیرد.

کمیته امور عمومی اسرائیلی آمریکایی موسوم به «آیپک» از نتانیاهو دعوت کرده است که در کنفرانس سالانه سیاسی این کمیته در واشنگتن که قرار است 3 تا 5 مارس (13 تا 15 اسفندماه) در واشنگتن برگزار می‌شود، سخنرانی کند و انتظار می‌رود که نتانیاهو با اوباما نیز دیداری را داشته باشد.

انتهای پیام/ف.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول