اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دیدار سفیر فرانسه با وزیر خارجه لبنان درباره تعویق آزادی عبدالله

خبرگزاری فارس: سفیر فرانسه در بیروت امروز به دیدار وزیر خارجه لبنان رفت تا شاید بتواند اقدام غیر قانونی دولت خود در تعویق آزادی مبارز لبنانی را توجیه کند.

دیدار سفیر فرانسه با وزیر خارجه لبنان درباره تعویق آزادی عبدالله

به گزارش فارس به نقل از النشره، پاتریک پاولی سفیر فرانسه در لبنان ساعت 9 صبح امروز به وقت محلی در دفتر کار عدنان منصور وزیر خارجه لبنان به دیدار وی رفت، موضوع اصلی این نشست بررسی اقدام دولت فرانسه در تعویق اجرای حکم آزادی جورج ابراهیم عبدالله مبارز لبنانی است که با گذشت 10 سال بعد از پایان دوران محکومیتش همچنان در زندان‌های فرانسه به سر می‌برد.

پاولی که گویا حرف زیادی در این دیدار برای گفتن نداشت، گفت که باید منتظر بود تا تصمیم دستگاه قضایی فرانسه در 28 ژانویه در مورد جورج عبدالله اعلام شود.

وی مدعی شد که واکنش هواداران جورج عبدالله را که دیروز در تحصن در مقابل سفارت فرانسه در لبنان شکل گرفت، درک می کند، اما باید منتظر حکم دادگاه فرانسه در تاریخ 28 ژانویه بود.

این مقام فرانسوی البته هیچ توجیهی در مورد علت به تعویق انداختن اجرای حکم آزادی جورج عبدالله ارائه نکرد.

عدنان منصور وزیر خارجه لبنان نیز که دیروز اعلام کرده بود برای موضع‌گیری در قبال این اقدام فرانسه منتظر اطلاعات رسمی از سفارت لبنان در پاریس است، اما هنوز موضع گیری مشخصی در خصوص این اقدام مطرح نکرده است. سایر مقامات دولتی لبنان نیز واکنشی نسبت به این اقدام غیر قانونی فرانسه از خود نشان نداده‌اند.

حزب‌الله لبنان البته با صدور بیانیه‌ای رسمی با انتقاد از سستی مجدد مقامات فرانسوی در آزادی جورج عبدالله مبارز لبنانی از زندان‌های این کشور این اقدام را ناشی از باج خواهی‌های دولت آمریکا در این موضوع دانست.

این بیانیه تاکید کرد که اقدام فرانسه ادامه روند ظلم هایی است که این مبارز قهرمان با آن مواجه است و از زمان بازداشت وی آغاز شده و دوران زندانش نیز بدون هیچ مستندات قانونی بعد از پایان دوره محکومیتش ادامه داشته است.

حزب الله لبنان تصریح کرد که تسلیم شدن مقامات فرانسوی در برابر تمایلات دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و برشمردن آن به عنوان دستوراتی که باید اجرایی شوند، نشان از پوشالی بودن ادعاهای تمامیت ارضی و تصمیم سازی آزاد مقامات این کشور دارد.

حزب الله لبنان تصریح کرد که این موضع فرانسه کذب بودن صحبت در مورد استقلال دستگاه قضا در این کشور و غلبه عدالت در کشورهای غربی را نشان می‌دهد.

حزب‌الله همچنین ضمن ابراز نگرانی شدید از اینکه دخالت‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی بار دیگر منجر به سستی های بیشتر در این زمینه شود، از مقامات لبنان خواست تا بیشترین آمادگی را برای پیگیری این موضوع به صورت دائمی داشته باشند و برای مقابله با این طغیان آمریکایی و صهیونیستی آشکار و خفت فرانسه در مقابل آنها موضع درستی در پیش گیرند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول