اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جشنواره تئاتر معلولان در چابهار

نمایش آیینی «زهم و کپن» از ایرانشهر برتر شد

خبرگزاری فارس: در نخستین جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولان کویر در چابهار، نمایش آیینی «زهم و کپن» از شهرستان ایرانشهر به عنوان نمایش برتر انتخاب شد.

نمایش آیینی «زهم و کپن» از ایرانشهر برتر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی بهزیستی سیستان و بلوچستان، دبیر جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولان کویر در چابهار اظهار داشت: بر اساس اعلام رای هیئت داوران، نمایش آیینی «زهم و کپن» به معنای شمشیر و کفن از استان سیستان و بلوچستان در نخستین جشنواره تئاتر منطقه‌ای معلولان کویر کشور در شهر چابهار بیشترین جوایز را کسب کرد.

زهرا بامری افزود: نمایش آیینی زهم و کپن ( شمشیر و کفن ) جوایز و لوح‌های تقدیر بهترین کارگردان، بهترین بازیگر مرد و زن و موسیقی، طراحی صحنه، لباس و نمایش برگزیده جشنواره را کسب کرد.

وی بیان کرد: نمایش « ازدواج سنتی» از خراسان رضوی و نمایش آیینی زهم و کپن ( شمشیر و کفن ) به صورت مشترک به عنوان نمایش برتر جشنواره از سوی داوران انتخاب شدند.

دبیر این جشنواره ادامه داد: تئاتر «فرشته نجات» از خراسان رضوی با کارگردانی علی غیبی مشهدی و نویسندگی جمشید خانیان و با بازی امیر سالاران و محمد قندهاری زحمتکش، نمایش «ازدواج سنتی» از خراسان جنوبی و نمایش «دهانی پر از کلاغ» از خراسان رضوی و نمایش «هامون،هامون است» از استان سیستان و بلوچستان بیشترین جوایز رتبه‌های دوم تا سوم این جشنواره را کسب کردند.

وی گفت: نخستین جشنواره تئاتر منطقه‌ای معلولان کویر با حضور هفت گروه نمایشی از پنج استان خراسان رضوی و جنوبی، کرمان، یزد و سیستان و بلوچستان پس از دو روز در بندر چابهار به کار خود پایان داد.

بامری افزود: نخستین جشنواره تئاتر منطقه‌ای معلولان کویر با همکاری سازمان بهزیستی کشور با همکاری منطقه آزاد چابهار و سازمان بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان برگزار شد.

انتهای پیام/75004/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول