اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان خبر داد

کشف 100 قبضه سلاح شکار غیرقانونی در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل حفاظت محیط زیست گیلان از کشف بالغ بر 100 قبضه سلاح مجاز و غیرمجاز شکار غیرقانونی در استان خبر داد.

کشف 100 قبضه سلاح شکار غیرقانونی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، امیر عبدوس در جلسه حفاظت محیط زیست استان با اشاره به عملکرد یگان حفاظت این اداره کل در پاییز امسال، اظهار کرد: در این مدت با تلاش‌های شبانه‌روزی اعضای یگان حفاظت محیط زیست در استان با 857 مورد صید غیر مجاز آبزیان، 177 مورد شکار غیرمجاز پرندگان، دو مورد شکار غیرمجاز پستانداران، 72 مورد زنده‌گیری پرندگان و 17 مورد زنده‌گیری پستانداران برخورد قانونی شده و متخلفان به دستگاه قضایی معرفی شده‌اند.

وی برخورد با 10 مورد نگه‌داری و خرید و فروش غیرمجاز پرندگان، کشف بالغ بر 100 قبضه سلاح مجاز و غیرمجاز که به صورت غیرقانونی به شکار پرداختند و کشف یک‌هزار و 583 مورد ادوات صید را از دیگر فعالیت‌های یگان مذکور برشمرد.

این مسئول تلاش‌های ماموران حفاظت محیط زیست در مناطق را در تضارب با همکاری‌‌های همه جانبه مردم طبیعت دوست گیلان تاثیرگذار دانست و آن را موجب کاهش تخلفات و خسارت به محیط زیست عنوان کرد.

وی یگان حفاظت محیط زیست گیلان را متشکل از نیروهای ورزیده و دوره دیده‌ای خواند که علاوه بر گذراندن موقعیت از زندگی در شرایط سخت مکلف هستند به صورت فصلی پیرامون به‌روز کردن دانسته‌های خود حیات‌وحش، نقشه‌خوانی، آمادگی‌های جسمانی و... تلاش کنند.

عبدوس تلاش‌های مذکور را در قالب برنامه‌های آموزشی سازمان محیط زیست ذکر کرد و افزود: این امر موجبات توفیق بیشتر نیروها را در برخورد با متخلفان فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد: تردیدی نیست که در کشور و گیلان تعداد نیروهای به خدمت گرفته شده در این زمینه کفاف وسعت و حساسیت مناطق حساس را نمی‌دهد اما این نیروها سعی دارند تا با تلاش مضاعف، کمبود نیرو را برطرف کنند و حضور پررنگ‌تری در مدیریت حیات‌وحش و حفاظت از مناطق چهارگانه محیط زیست داشته باشند.

به گفته مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان، تبیین ماده 31 آیین‌نامه اجرایی قانون حفاظت محیط زیست که به واسطه مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست تبدیل به دستورالعملی واحد در سراسر کشور شده است در ماده 4 فصل نخست، اعضای یگان محیط زیست را به افرادی اطلاق می‌کند که پس از طی دوره‌های آموزشی مسئولیت اجرای قوانین شکار و صید و حفاظت و بهسازی محیط زیست درحوزه استحفاظی و اجرای قانون و مقررات مربوط به آن به آنها سپرده شده است.

انتهای پیام/2300/ز20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول