اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اولاند: شمار نظامیان فرانسوی در مالی افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور فرانسه در جریان سفر امروز خود به امارات از تصمیم پاریس برای افزایش شمار نظامیان فرانسوی درگیر عملیات نظامی در مالی خبر داد.

اولاند: شمار نظامیان فرانسوی در مالی افزایش می‌یابد

به گزارش فارس به نقل از شبکه 5 تلویزیون فرانسه، «فرانسوآ اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه امروز در جریان سفر به امارات طی اظهاراتی در ابوظبی شمار نظامیان فرانسوی درگیر عملیات نظامی در مالی را 750 نفر اعلام کرد و از افزایش شمار این نظامیان خبر داد.

وی در بازدید از پایگاه نظامی دریایی «کمپ صلح» که نظامیان فرانسوی در آن مستقر هستند، در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: «در حال حاضر حدود 750 نظامی فرانسوی در عملیات نظامی فرانسه در مالی شرکت دارند و شمار آنها افزایش نیز خواهد یافت؛ البته حضور نیروهای آفریقایی نیز سرعت عملیات را افزایش خواهد داد.»

وی افزود: «حضور نیروهای آفریقایی حدود یک هفته طول خواهد کشید و فرانسه طی این مدت به حضور زمینی و هوایی خود [در مالی] ادامه خواهد داد.»

رئیس‌جمهور فرانسه در ادامه خاطرنشان کرد: «حملات جدید و بمباران شب گذشته نظامیان فرانسوی در مالی به اهداف مورد نظر دست یافتند و شورشیان مجبور به تخلیه شهرهای بزرگ شمالی تحت تصرف خود شدند.»

فرانسوآ اولاند صبح امروز در چارچوب سفری وارد ابوظبی شد.

به گفته اطرافیان رئیس‌جمهور فرانسه، سفر اولاند به امارات که پیش از این قرار بود با محوریت اقتصادی صورت گیرد، با مداخله نظامی فرانسه در مالی تغییر جهت یافته و محور آن تغییر کرد.

رئیس‌جمهور فرانسه به محض ورود به ابوظبی، در دیداری از پیش تعیین نشده با «محمد ولد عبدالعزیز» رئیس‌جمهور موریتانی ملاقات کرد.

بر اساس این گزارش، علاوه بر بحث دخالت نظامی فرانسه در مالی، ایران و سوریه نیز دیگر محورهای سفر اولاند به امارات را تشکیل می‌دهند.

بنا بر اعلام کاخ ریاست جمهوری فرانسه (الیزه)، رئیس‌جمهور فرانسه در دیدار با مقامات امارات با آنها درباره کمک این کشور به مداخله در مالی نیز گفت‌گو می‌کند.

وی طی این سفر با «شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان» رئیس حکومت امارات و حاکم ابوظبی و «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

رئیس‌جمهور فرانسه امروز بعدازظهر در دبی با «شیخ محمد بن راشد آل مکتوم» معاون رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر امارات نیز دیدار خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، اولاند ظرف 5 روز گذشته با مسئولان غربی و آفریقایی  گفت‌وگوهای متعددی در خصوص استقرار نیروهای آفریقایی در مالی داشته است.

علاوه بر مالی، سریه و ایران محورهای دیگری خواهد بود که اولاند در این سفر به آنها می‌پردازد.

انتهای پیام/ر.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول