اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

توطئه فراماسون‌ها در دادگستری

خبرگزاری فارس: در پی اخراج مسئولان عالی دستگاه قضا از محل کار خود ، معاون وزارت دادگستری و سرپرست بازرسی کل کشور گفت : فراماسونرها و صهیونیست ها و افراد نادرست که در دادگستری بعد از پیروزی انقلاب تصفیه شده اند دست به توطئه و بر هم زدن نظم و آرامش دستگاههای قضایی کشور زده اند .

توطئه فراماسون‌ها در دادگستری

رخدادهای 26 دی 1358

چکیده
  • اریستید رویو رئیس جمهور پاناما شب گذشته دو بار با وزیر امورخارجه کشورمان تماس تلفنی گرفته و در باره نامه مربوط به استرداد شاه سابق با وی به گفتگو پرداخت .
  • گروهی از متحصنین مسجد جامع و استانداری کردستان که از چند روز قبل دست به اعتصاب غذا زده بودند به اعتصاب خود پایان دادند . این اقدام به دنبال مذاکرات هیئت ویژه دولت با سران گروه های مسلح در مهاباد و نیز قرائت پیام عزالدین حسینی خطاب به اعتصابیون صورت گرفت .
  • برنامه تبلیغاتی کاندیداهای ریاست جمهوری از فردا از صدای جمهوری اسلامی ایران پخش خواهد شد و تاکنون 30 تن از نامزدهای ریاست جمهوری انصراف خود را اعلام کرده اند . کارتر تهدید کرد دیگر در  مقابل ایران سکوت نکرده و هر چند تا به حال به قوانین بین المللی احترام گذاشته است ولی برای حفظ مصالح و منافع آمریکا آماده توسل به هر نوع اقدامی است که در این مورد ضروری بداند .
  • شورا و انجمن اسلامی کارکنان وزارت دادگستری اعضای شورای عالی قضایی وزارت دادگستری را از محل کار خود بیرون کردند . 
  • نماینده امام در تبریز گفت : تعداد ضد انقلابیون در شهر تبریز بسیار قلیل بوده و عقب نشینی ضد انقلاب در این شهر معلول آگاهی مردم به توطئه ها است . آیت الله مدنی ادامه داد : شب قبل از آشوب قم تعداد زیادی از خبرنگاران خارجی عازم قم شده بودند.
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت : اگر متحدان آمریکا در آینده مشمول کاهش و نارسایی هایی در زمینه دریافت نفت ایران شوند آمریکا به آنها کمک خواهد کرد.
  • دکتر مکری سفیر ایران در شوروی و نامزد ریاست جمهوری در مورد روابط ایران با شوروی گفت : تردیدی نیست که انقلاب اسلامی ایران مشی خاص خود را دارد و با اینکه نظام سوسیالیستی شوروی با نظام امپریالیستی آمریکا و اسرائیل متفاوت است ولی مبارزه ما با آمریکا هرگز برای خوشایند شوروی نیست .
  • مسعود رجوی طی نامه ای تاکید کرد : پس از احراز اطمینان از اینکه امام خمینی در انتخابات حاضر قضاوت در مورد صلاحیت کاندیداها را به خود مردم واگذار کرده و بنا ندارند که شخص بخصوصی را رد یا تائید نمایند سازمان مجاهدین خلق ایران [منافقین] مرا کاندیدا نمود .

آغاز مذاکرات مستقیم برای تحویل شاه به ایران

اریستید رویو رئیس جمهور پاناما شب گذشته دو بار با وزیر امورخارجه کشورمان تماس تلفنی گرفته و در باره نامه مربوط به استرداد شاه سابق با وی به گفتگو پرداخت . صادق قطب زاده ضمن تائید این خبر در مورد جزئیات گفتگوهای خود با رئیس جمهور پاناما سخنی نگفت . (1)

اعتصاب غذای متحصنین سنندج پایان یافت

گروهی از متحصنین مسجد جامع و استانداری کردستان که از چند روز قبل دست به اعتصاب غذا زده بودند به اعتصاب خود پایان دادند . این اقدام به دنبال مذاکرات هیئت ویژه دولت با سران گروه های مسلح در مهاباد و نیز قرائت پیام عزالدین حسینی خطاب به اعتصابیون صورت گرفت . (2)

به نظر می رسد عزالدین حسینی تلاش دارد قدرت خود را در مهار بحران به رخ حزب دمکرات بکشد ، در روزهای گذشته اختلاف میان حزب دمکرات و عزالدین حسینی به اوج رسیده است . عزالدین حسینی پیام خود را با این عبارت آغاز کرده است : به نام خود و به نام هیئت نمایندگی خلق کرد ! (3)

آیت الله مدنی: تعداد ضد انقلابیون در شهر تبریز بسیار قلیل بوده و عقب نشینی ضد انقلاب در این شهر معلول آگاهی مردم به توطئه ها است . آیت الله مدنی ادامه داد : شب قبل از آشوب قم تعداد زیادی از خبرنگاران خارجی عازم قم شده بودند ، این خبرنگاران روی چه حسابی دفعتا و گروه گروه به قم سرازیر شدند؟

نامه مدیرکل ثبت احوال خراسان به نماینده امام در مشهد

ابراهیم توفیقی مدیرکل ثبت احوال استان خراسان در پاسخ به نامه شیخ علی تهرانی نماینده امام در مشهد که از او در باره ملیت جلال الدین فارسی پرسیده بود در نامه ای اعلام کرد جلال الدین فارسی متولد هرات افغانستان و افغانی است . علی تهرانی رونوشت نامه مدیرکل ثبت احوال استان خراسان را برای انتشار تحویل روزنامه ها داده است . (4) شیخ علی تهرانی از حامیان بنی صدر در انتخابات است .

30 نفر از دور رقابت ها کنار رفتند

برنامه تبلیغاتی کاندیداهای ریاست جمهوری از فردا از صدای جمهوری اسلامی ایران پخش خواهد شد و تاکنون 30 تن از نامزدهای ریاست جمهوری انصراف خود را اعلام کرده اند . احمد بهار عضو کمیسیون تبلیغات ریاست جمهوری ضمن اعلام این خبر افزود : دکتر مکری سفیر ایران در شوروی نیز برای برنامه های تبلیغاتی خود به ایران آمده است و بطور قطع وی از رادیو برنامه تبلیغاتی خواهد داشت . (5)

عزالدین حسینی تلاش دارد قدرت خود را در مهار بحران اعتصاب به رخ حزب دمکرات بکشد ، در روزهای گذشته اختلاف میان حزب دمکرات و عزالدین حسینی به اوج رسیده است . عزالدین حسینی پیام خود را با این عبارت آغاز کرده است : به نام خود و به نام هیئت نمایندگی خلق کرد !

تهدید آمریکا به شدت عمل علیه ایران

کارتر تهدید کرد دیگر در  مقابل ایران و شوروی سکوت نکرده و هر چند تا به حال به قوانین بین المللی احترام گذاشته است ولی آمریکا برای حفظ مصالح و منافع خود آماده توسل به هر نوع اقدامی است که در این مورد ضروری بداند . آمریکا سیاست شوروی در افغانستان را تجاوزکارانه و غیرقابل تحمل خواند و تاکید کرد ما از کوشش برای حفظ مصالح آمریکا دست برنخواهیم داشت . (6)

جلوگیری از ادامه کار عالیرتبه ترین مقامات قضایی ایران

شورا و انجمن اسلامی کارکنان وزارت دادگستری اعضای شورای عالی قضایی وزارت دادگستری را از محل کار خود بیرون کردند .  این اقدام اعضای شورا و انجمن اسلامی کارکنان وزارت دادگستری بدنبال افشاگری دو هفته قبل آنان و تحصن دیروز آنها در کاخ وزارت دادگستری صورت گرفت .

اسامی اعضای شورایعالی قضایی وزارت دادگستری که توسط شورا و انجمن اسلامی کارکنان وزارت دادگستری از کاربرکنار و اخراج شدند به این شرح است : فتح الله بنی صدر دادستان کل کشور، مهدی سجادیان رئیس دیوانعالی کشور، یدالله قانع معاون مالی و اداری وزارتخانه و شریفی اقدس رئیس دادگاه عالی انتضامی قضات .(7)

ابراهیم توفیقی مدیرکل ثبت احوال استان خراسان در پاسخ به نامه شیخ علی تهرانی نماینده امام در مشهد که از او در باره ملیت جلال الدین فارسی پرسیده بود در نامه ای اعلام کرد جلال الدین فارسی متولد هرات افغانستان و افغانی است . علی تهرانی رونوشت نامه مدیرکل ثبت احوال استان خراسان را برای انتشار تحویل روزنامه ها داده است . شیخ علی تهرانی از حامیان بنی صدر در انتخابات است .

معاون وزارت دادگستری: حوادث امروز دادگستری توطئه فراماسونها است

خبر دیگر درباره این موضوع این که در پی اخراج مسئولان عالی دستگاه قضا از محل کار خود حسین نخجیری معاون وزارت دادگستری و سرپرست بازرسی کل کشور گفت : فراماسونرها و صهیونیست ها و افراد نادرست که در دادگستری بعد از پیروزی انقلاب تصفیه شده اند دست به توطئه و بر هم زدن نظم و آرامش دستگاههای قضایی کشور زده اند . (8)

شب قبل از واقعه قم خبرنگاران خارجی به این شهر سرازیر شدند

آیت الله مدنی نماینده امام در تبریز گفت : تعداد ضد انقلابیون در شهر تبریز بسیار قلیل بوده و عقب نشینی ضد انقلاب در این شهر معلول آگاهی مردم به توطئه ها است . آیت الله مدنی ادامه داد : شب قبل از آشوب قم تعداد زیادی از خبرنگاران خارجی عازم قم شده بودند ، این خبرنگاران روی چه حسابی دفعتا و گروه گروه به قم سرازیر شدند؟(9)

دفتر امام خمینی در پاسخ به استعلام وزارت کشور تاکید کرده است «به اطلاع هموطنان عزیز برسانید که عکس اینجانب دلیل بر تائید کسی نبوده چنانچه دلیل بر عدم تائید هم نمی باشد . »

آمریکا تحریم یک جانبه علیه ایران اجرا می کند

یونایتدپرس گزارش داد آمریکا که مقاومت ایران در برابر فشارهایش او را درمانده کرده از ماجرای افغانستان برای زیر فشار گذاشتن متحدان دورو نزدیک خود و بهره برداری از آن علیه ایران حداکثر سوء استفاده را میکند .

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است اگر متحدان آمریکا در آینده مشمول کاهش و نارسایی هایی در زمینه دریافت نفت ایران شوند آمریکا به آنها کمک خواهد کرد ، او افزود که تحت چنین شرایطی ما در برابر کشورهای عمده مصرف کننده نفت متعهدیم ، ما تصمیم گرفته ایم که اگر ایران دست به اقدام متقابل جهت تحریم متحدان آمریکا بزند و صدور نفت خود را به این کشورها قطع کند امکانات اقدام مشترک را بررسی کرده باشیم . ما نمی گذاریم متحدانمان در برابر اقدامات تلافی جویانه احتمالی تنها بمانند . (10)

کارتر تهدید کرد دیگر در  مقابل ایران و شوروی سکوت نکرده و هر چند تا به حال به قوانین بین المللی احترام گذاشته است ولی آمریکا برای حفظ مصالح و منافع خود آماده توسل به هر نوع اقدامی است که در این مورد ضروری بداند . آمریکا سیاست شوروی در افغانستان را تجاوزکارانه و غیرقابل تحمل خواند و تاکید کرد ما از کوشش برای حفظ مصالح آمریکا دست برنخواهیم داشت .

به نظر می رسد با شکست آمریکا در تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای امنیت این کشور می کوشد خود و  به صورت یک طرفه و با همکاری متحدان منطقه ای و فرا منطقه ای خود این تحریم را عملی سازد با این وجود کشورهای اروپایی و نیز ژاپن به شدت از قطع صادرات نفت به این کشورها از سوی ایران هراسان هستند و آمریکا تلاش دارد بر ترس آنان فائق آید .

مذاکره نماینده امام با متحصنین مسجد سلیمان

در پی تحصن گروهی از دیپلمه های بیکار مسجد سلیمان که از چند روز قبل فرمانداری این شهر را اشغال کرده اند مذاکرات حجت الاسلام طاهری نماینده اعزامی امام به مسجد سلیمان با نمایندگان متحصنین آغاز شد و این مذاکرات تا ساعت 3 بامداد ادامه یافت . نماینده امام در این زمینه گفت : با تشریح مشکلات کشور به متحصنین آنان یکصدا از انقلاب و رهبری آن حمایت کرده و قرار شد آنان با معرفی چهار نماینده برای مذاکره فرمانداری را تخلیه کنند . (11)

مبارزه با آمریکا برای خوشایند شوروی نیست

دکتر مکری سفیر ایران در شوروی و نامزد ریاست جمهوری در مورد روابط ایران با شوروی گفت: تردیدی نیست که انقلاب اسلامی ایران یک مشی خاص خود را دارد و با اینکه نظام سوسیالیستی شوروی با نظام امپریالیستی آمریکا و اسرائیل متفاوت است ولی مبارزه ما با آمریکا هرگز برای خوشایند شوروی نیست .

اسامی اعضای شورایعالی قضایی وزارت دادگستری که توسط شورا و انجمن اسلامی کارکنان وزارت دادگستری از کاربرکنار و اخراج شدند به این شرح است : فتح الله بنی صدر دادستان کل کشور، مهدی سجادیان رئیس دیوانعالی کشور، یدالله قانع معاون مالی و اداری وزارتخانه و شریفی اقدس رئیس دادگاه عالی انتضامی قضات .

وی ادامه داد : ما قصد داریم با تمام ملل دنیا و دولت هایی که به انقلاب اسلامی ما ، به حاکمیت ملی ما و به منافع ما احترام میگذارند روابط حسنه داشته باشیم . به طریق اولی از یک همسایه که 2600 کیلومتر با ما هم مرز است توقع داریم که عملش با ما دوستانه باشد نه خصمانه.

وی ادامه داد : من در جلسه معارفه در سفارت شوروی در تهران گفتم که ما حتی یک وجب از مواضع انقلابی خود عقب نشینی نمی کنیم . مکری در مورد تهدید نظامی آمریکا علیه ایران گفت : آمریکا باید از روی جسد 35 میلیون ایرانی عبور کند که به هدف خود برسد ، اگر ایران مورد هجوم نظامی قرار گیرد چاه های نفت منفجر خواهند شد واگر این جنگ یک هفته طول بکشد کشورهای غربی خواهند دید که چه کسی در این میان ضرر خواهد دید . (12)

عکس امام بر روی پوسترها دلیل حمایت امام نیست

هاشمی رفسنجانی سرپرست وزارت کشور با انتشار اطلاعیه ای تاکید کرد تصویر امام در پوسترهای تبلیغاتی نامزدها دلیل حمایت رهبر انقلاب از یک نامزد خاص نیست .

مکری : آمریکا باید از روی جسد 35 میلیون ایرانی عبور کند که به هدف خود برسد ، اگر ایران مورد هجوم نظامی قرار گیرد چاه های نفت منفجر خواهند شد واگر این جنگ یک هفته طول بکشد کشورهای غربی خواهند دید که چه کسی در این میان ضرر خواهد دید .

در اطلاعیه سرپرست وزارت کشور آمده است : عده ای در چند روز اخیر با مراجعه به دفتر انتخابات وزارت کشور اظهار میداشتند که غالبا مشاهده می شود که بعضی نامزدها در آگهی ها و پوسترهای دیواری یا مطبوعات با چاپ عکس خود در کنار یا پائین عکس امام از این حربه به عنوان تاکتیک تبلیغاتی غیراصولی استفاده می کنند .در ادامه این اطلاعیه آمده است : دفتر امام خمینی در پاسخ به استعلام وزارت کشور تاکید کرده است «به اطلاع هموطنان عزیز برسانید که عکس اینجانب دلیل بر تائید کسی نبوده چنانچه دلیل بر عدم تائید هم نمی باشد . » (13)

رجوی : چرا نامزد ریاست جمهوری شدم؟!

مسعود رجوی طی نامه ای تاکید کرد : پس از احراز اطمینان از اینکه امام خمینی در انتخابات حاضر قضاوت در مورد صلاحیت کاندیداها را به خود مردم واگذار کرده و بنا ندارند که شخص بخصوصی را رد یا تائید نمایند سازمان مجاهدین خلق ایران [منافقین] مرا کاندیدا نمود . رجوی ادامه داد : بر اساس اظهارات مسئولان مربوطه در وزارت کشور از جمله هاشمی رفسنجانی اطمینان حاصل شد که مانعی قانونی سر راه نامزدی من وجود ندارد .

برای وحدت گرد امام نامزد انتخابات شدم

در مورد ملاک نفاق گذر تاریخ بیش از پیش منافق بودن رجوی و سازمان موسوم به مجاهدین خلق را نشان داد ، افرادی که در ظاهر شعار مرگ بر آمریکا سر می دادند اندکی بعد به دامان آمریکا پناه بردند و امروز از این که از لیست گروه های تروریستی آمریکا خارج شده اند از شادی در پوست نمی گنجند و در پی آن هستند که اثبات کنند از اول نیز دشمنی با آمریکا نداشتند !

وی ادامه داد: نامزدی من اساسا بمنظور تفاهم و وحدت هرچه بیشتر میان اقشار مختلف مردم بر گرد امام و بمنظور مبارزه هر چه بیشتر علیه آمریکا بود . وی با اشاره به قانون انتخابات ریاست جمهوری و ویژگی های مندرج در این قانون برای رئیس جمهور که باید از رجال  مذهبی و سیاسی ، ایرانی الاصل ، ملتزم و معتقد به جمهوری اسلامی باشد تاکید کرد : با توجه به این ویژگی ها من محدودیتی برای نامزدی در انتخابات نداشتم .

در هر لحظه ای که بگویند حضورت غیرقانونی است کنار می کشم

رجوی همچنین تاکید کرد : در هر لحظه ای که مراجع قانونی تشخیص دهند که حضور من غیرقانونی است کناره گیری خواهم کرد .

چرا به ما می گویند منافق ؟!

مسعود رجوی همچنین با اشاره به این که به مجاهدین خلق منافقین می گویند گفت : نشانه نفاق آن است که انسان در هر لحظه ای به رنگی در آید نه اینکه صادقانه هر آنچه در دل دارد بر زبان آورد . (14)

پی نوشت:

1- اطلاعات ، 26دی1358، صفحه 12

2- اطلاعات ، 26دی 1358، صفحه 3

3- اطلاعات ، 26دی 1358، صفحه 3

4- اطلاعات ، 26دی 1358، صفحه 2

5- اطلاعات ، 26دی1358، صفحه 1

6- اطلاعات ، 26دی1358، صفحه 1

7-  اطلاعات ، 26دی 1358، صفحه 1و2

8- کیهان ، 26دی 1358، صفحه 2

9- کیهان ، 26دی1358، صفحه 1

10- کیهان ، 26دی 1358، صفحه 4

11- کیهان ، 26دی 1358، صفحه 1

12- کیهان ، 26دی1358، صفحه 9

13- جمهوری اسلامی ، 26دی 1358، صفحه 12

14- جمهوری اسلامی ، 26دی 1358، صفحه 1و2 ، در مورد نامه مسعود رجوی نکات عدیده ای را می توان مطرح کرد از جمله این که 1- امام خمینی بعد از ثبت نام نامزدها در انتخابات ریاست جمهوری احراز صلاحیت آنها را به مردم واگذار کرده بودند نه قبل از آن و در نتیجه استناد به نظر امام در این زمینه ادعایی باطل است . 2- رجوی می گوید بر اساس قانون اساسی خود را نامزد انتخابات ریاست جمهوری کرده است  و نمی گوید چگونه بر اساس قانونی نامزد شده است که به آن رای نداده و با آن موافق نیست . 3- در مورد ملاک نفاق گذر تاریخ بیش از پیش منافق بودن رجوی و سازمان موسوم به مجاهدین خلق را نشان داد ، افرادی که در ظاهر شعار مرگ بر آمریکا سر می دادند اندکی بعد به دامان آمریکا پناه بردند و امروز از این که از لیست گروه های تروریستی آمریکا خارج شده اند از شادی در پوست نمی گنجند و در پی آن هستند که اثبات کنند از اول نیز دشمنی با آمریکا نداشتند !

پژوهشگر: سید روح الله امین آبادی

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول