اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صرفه‌جویی 30 درصدی مبدل‌های حرارتی صفحه‌ای در مصرف انرژی

دور زدن تحریم‌ها توسط جوانان دانشمند ایرانی

خبرگزاری فارس: مدیر گروه سازنده مبدل‌های حرارتی صفحه‌ای گفت: مبدل‌های حرارتی صفحه‌ای یکی از مجتمع‌های پتروشیمی عسلویه به کشور ژاپن سفارش ساخت داده شده بود که به دلیل تحریم‌های اقتصادی در مشهد طراحی و ساخته شد.

دور زدن تحریم‌ها توسط جوانان دانشمند ایرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، انوشیروان فرشیدیان‌فر بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مبدل‌های حرارتی صفحه‌ای یکی از مجتمع‌های پتروشیمی عسلویه به کشور ژاپن سفارش ساخت داده شده بود که به دلیل تحریم‌های اقتصادی در مشهد طراحی و ساخته شد.

مدیر گروه علمی و سازنده مبدل‌های حرارتی صفحه‌ای افزود: برای نخستین بار در کشور بزرگ‌ترین مبدل حرارتی صفحه‌ای توسط متخصصان داخلی و اساتید دانشگاه‌های فردوسی و آزاد اسلامی برای یکی از مجتمع‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی(عسلویه) در مشهد طراحی و ساخته شد.

فرشیدیان‌فر خاطرنشان کرد: مبدل‌های حرارتی صفحه‌ای برای فرآیند شیرین‌سازی گاز طبیعی و همچنین تولید اوره، آمونیاک و کود شیمیایی و دیگر کاربردهای خنک کننده و گرم کننده آب استفاده می‌شود و دارای سطح حرارتی 1400 مترمربع و وزن بیش از 17 تن است.

وی  یادآور شد: سیالات مورد استفاده در این مبدل‌ها محلول‌های دقیق و غلیظ شده آمین است، که 30 درصد صرفه‌جویی در مصرف انرژیرا به همراه دارد.

مدیر گروه علمی و سازنده مبدل‌های حرارتی صفحه‌ای اظهار کرد: اساتید دانشگاه در کنار صنعت مبدل‌های حرارتی صفحه‌ای را در واحد طاهاقالب توس مشهد طراحی و تولید کرده‌اند، که این واحد قادر است سالانه هزار دستگاه مبدل‌های حرارتی صفحه‌ای در اندازه‌های مختلف بر اساس سفارش مشتری طراحی و تولید کند.

فرشیدیان‌فر افزود: همچنین این واحد توانسته است مبدل‌های حرارتی برای صنایع فولاد کشور از جمله فولاد مبارکه، ذوب‌آهن اصفهان، فولاد خوزستان و فولاد هرمزگان و همچنین برای واحدهای صنایع غذایی، تأسیسات حرم‌ مطهر رضوی، هتل‌ها، برج‌های مسکونی و حتی برای واحد‌های مسکونی کوچک تولید کند.

وی تصریح کرد: در جهان شش واحد صنعتی اقدام به ساخت مبدل‌های حرارتی می‌کند، که یکی از این واحدها در مشهد است.

انتهای پیام/70022/ج30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول