اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اصفهان کارت شهرداری اصفهان:

شهر الکترونیک به معنای شهروند سالاری در مدیریت شهری است

خبرگزاری فارس: سرپرست اصفهان کارت شهرداری اصفهان گفت: کاهش آلودگی محیط زیست افزایش اشتغال بهبود مدیریت پایدار شهری از ویژگی‌های اجتماعی شهر الکترونیکی است و در واقع شهر الکترونیک به معنای شهروند سالاری در مدیریت شهری است.

شهر الکترونیک به معنای شهروند سالاری در مدیریت شهری است

فرهاد گلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: شهرداری اصفهان در یکی از مهم‌ترین گام‌های خود در راستای رفاه شهروندان اقدام به ایجاد سامانه هوشمند تاکسی اصفهان کرده است که با استفاده از کارت الکترونیکی حمل و نقل یا اصفهان کارت و کارت‌های بانکی عضو شتاب امکان پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی وجود دارد و حل مشکل پول خرد و همچنین خدمات دیگری مانند محاسبه سریع و دقیق کرایه را برای رانندگان و شهروندان فراهم کرده است.

وی ادامه داد: تجهیزات مورد استفاده در این سامانه تجهیزاتی است که در شهر سئول کره جنوبی مورد استفاده قرار گرفته است و به خوبی آزمون‌های مختلف کیفی و فنی را گذرانده است.

سرپرست اصفهان کارت شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه این تجهیزات شامل یک دستگاه کارت خوان است که کرایه مسافر از طریق آن دریافت می‌‌شود و قابلیت چاپ رسید را نیز دارا است، تصریح کرد: نمایشگر هفت اینچی جزئی دیگر از این دستگاه است که با نصب در جلوی خودرو وظیفه نمایش اطلاعاتی چون مسافت سفر و مبلغ کرایه را بر عهده دارد و همچنین قابلیت نمایش نقشه اصفهان و ناوبری تاکسی را دارا است. بدین شکل که رانندگان می‌توانند با وارد کردن مقصد سفر خود از قابلیت مسیریابی دستگاه استفاده کند.

وی اضافه کرد: در تکمیل تجهیزات این سامانه وجود تابلوی سقفی جدید است که علاوه بر تابلوی نشان دهنده تاکسی شهری وضعیت سرویس دهی به مسافر، پر بودن ظرفیت خودرو خرابی تاکسی یا خارج از سرویس بودن آن را نشان می‌دهد و نمایش این نشانه‌ها توسط سامانه و به صورت خودکار انجام می‌پذیرد.

گلی اضافه کرد: در حال حاضر سرور تجهیزات مرکزی تجهیزات ایستگاه‌ها به صورت کامل نصب و راه‌اندازی شده و با نصب فیزیکی دستگاه در تاکسی‌ها سامانه هوشمند تاکسی آغاز به کار خواهد کرد.

انتهای پیام/2301/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول