اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

من رئیس هستم نه حزب دمکرات!

خبرگزاری فارس: در پی انتشار بیانیه ای از سوی حزب دمکرات کردستان مبنی بر اینکه مسئولیت شروع جنگ و درگیری در کردستان بر عهده کومله و شخص عزالدین حسینی است وی گفت : مسئله رهبری امری نیست که از سوی حزب یا سازمان معینی اعلام شود ...

من رئیس هستم نه حزب دمکرات!

رخدادهای 25 دی 1358

چکیده

  • با تصمیم شورای انقلاب و به دلیل عملکرد منفی و مغرضانه خبرنگاران آمریکایی در انعکاس اخبار ایران این خبرنگاران از کشور اخراج می شوند .
  • به دنبال واکنش شدید امام خمینی به شایعه درخواست کمک ایران از شوروی خبرگزاری رسمی این کشور ضمن تکذیب اظهارات کاردار شوروی در مکزیک اعلام کرد این گزارش ساخته و پرداخته سرویس های مخفی آمریکا بوده است .
  • به دنبال انتشار برخی شایعات مبنی بر درخواست کمک ایران از شوروی و پاسخ قاطع امام به این شایعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در اطلاعیه ای تاکید کرد انقلاب اسلامی ایران به نیروی اجانب نیاز ندارد .
  • حجت الاسلام موسوی تبریزی رئیس دادگاه انقلاب اسلامی تبریز در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت : علاوه بر سرمایه داران، فراماسونرها هم در حوادث تبریز نقش عمده ای داشته اند .  وی گفت : متاسفانه دولت بازرگان با مشی خاص خود زمینه را برای فعالیت این گروهها آماده میکرد ، این افراد متاسفانه در دولت بازرگان نقش مهمی داشتند .
  • مهندس نورالدین غروی استاندار آذربایجان شرقی در نامه ای خطاب به رهبر انقلاب تاکید کرد چپ آمریکایی قصد بهره برداری از حوادث تبریز را دارد .
  • دکتر احمد مدنی که بمنظور اجرای برنامه های انتخاباتی به کرمان سفر کرده است طی سخنانی گفت : اگر من نبودم شاید 50 هزار نفر در استان خوزستان کشته می شدند ! مدنی افزود : هنگامیکه من به استانداری خوزستان منصوب شدم ، چند شهر منطقه از دست رفته بود و حتی در آنجا جمهوری تشکیل داده بودند و رئیس جمهور خود را نیز تعیین کرده بودند وی ادامه داد : اگر رئیس جمهور نشوم نه تنها ناراحت نمی شوم بلکه شما [حاضران] را شاهد میگیرم که آماده ام فراشی هر مدرسه ای را که بگویند قبول کنم . من همیشه در مسیر رهبر انقلاب امام خمینی بوده و هستم و هرگز به اسلام و ملت مسلمان و انقلاب اسلامی خیانت نمی کنم .
  • مجمع عمومی سازمان ملل با اکثریت 104 رای موافق در برابر 18 رای ممتنع خواستار تخلیه فوری و بدون قید و شرط افغانستان از نیروهای بیگانه شد . کشورهای وابسته به شوروی به این قطعنامه رای منفی دادند ، نماینده افغانستان اشغال شده نیز به این قطعنامه رای منفی داد !
  • در پی اخطارهای متعدد کمیته مرکزی و دادستان انقلاب به حسن کروبی رئیس دفتر خانه سازی کلیه دفاتر این مرکز توسط پاسداران ستاد عملیاتی کمیته منطقه 4 تهران و پاسداران کمیته مرکزی بسته و حدود 60 نفر از افراد مسلح این دفاتر خلع سلاح و تحویل کمیته مرکزی تهران شدند .
  • در پی قتل دو زن و یک مرد از سوی گروهی بنام گروه شاهین انقلاب آیت الله مهدوی کنی سرپرست کمیته های کشور و عضو شورای انقلاب برای شناسایی و دستگیری قاتلین از کلیه مردم استمداد کرد .
  • به دنبال انتشار بیانیه ای از سوی حزب دمکرات کردستان مبنی بر اینکه مسئولیت شروع جنگ و درگیری در کردستان بر عهده کومله و شخص عزالدین حسینی است وی به شدت به حزب دموکرات حمله کرد . به نظر میرسد جنگ قدرت میان گروه های معارض شورشی در کردستان شدت گرفته است .
  • بدنبال اظهار نظر هاشمی رفسنجانی مبنی بر این که در مناطق ناامن انتخابات ریاست جمهوری برگزار نخواهد شد مردم سنندج به این سخنان پاسخ داده و آمادگی خود را برای حضور در انتخابات اعلام و امنیت شهر را برای برگزاری هر چه با شکوهتر انتخابات ریاست جمهوری در این شهر تضمین نمودند .
  • مسئول سپاه پاسداران ایلام گفت : حدود 6 هزار نفر برای ایجاد بلوا و آشوب در شهرهای مختلف ایران در عراق تعلیم می بینند تا پس از کسب آموزش های لازم وارد کشور شوند .
  • فخرالدین حجازی در باره برخی نامزدها که به قانون اساسی رای نداده اند گفت : این افراد منافق هستند برای اینکه رئیس جمهور باید معتقد به قانون اساسی باشد کسی که به این قانون رای نداده و به آن معتقد نیست چگونه می تواند مجری آن باشد پس چنین فردی یک دروغگو خواهد بود .

با تصمیم شورای انقلاب خبرنگاران آمریکایی اخراج می شوند

با تصمیم شورای انقلاب و به دلیل عملکرد منفی و مغرضانه خبرنگاران آمریکایی در انعکاس اخبار ایران این خبرنگاران از کشور اخراج می شوند . معین فر در این زمینه گفت : با توجه به تبلیغات مداوم و سوء رفتار رسانه های گروهی کشور آمریکا و پاره ای از کشورهای دیگر و نقش مغرضانه ای که بعضی از خبرنگاران خبرگزاری های خارجی دارند و با توجه به اینکه این عده اخبار ایران را وارونه جلوه داده بودند و نسبت به انقلاب اسلامی ایران و سایر مقدسات ما بی احترامی کرده اند دولت بیش از این مدارا با این گونه خبرنگاران را جایز ندانسته و در جلسه مشترک اعضای شورای انقلاب و هیئت وزیران تصمیم به اخراج این خبرنگاران گرفته شد .

به دنبال واکنش شدید امام خمینی به شایعه درخواست کمک ایران از شوروی خبرگزاری رسمی این کشور ضمن تکذیب اظهارات کاردار شوروی در مکزیک اعلام کرد این گزارش ساخته و پرداخته سرویس های مخفی آمریکا بوده است .

بر این اساس کلیه خبرنگاران خبرگزاریها و روزنامه ها و رادیو و تلویزیون های آمریکا از ایران اخراج شده و به خبرنگاران سایر کشورهای اروپایی از جمله انگلیس و آلمان اخطار میشود چنانچه رویه خود را تغییر ندهند بلافاصله از کشور اخراج خواهند شد . (1)

فعالیت رادیوهای مخفی در ایران

وزیرپست و تلگراف و تلفن نیز در پایان جلسه مشترک شورای انقلاب و هیئت وزیران گفت : بعد از پیروزی انقلاب رادیوهای مخفی بسیاری فعالیتهایی را در سطح کشور آغاز کرده اند ، بر اساس گزارش های رسیده در حال حاضر نیز فرستنده های مخفی کوچک به پخش برنامه مشغول هستند که بزودی شناسایی و عملیات آنها متوقف خواهد شد . (2)

شوروی اظهارات کاردار خود در مکزیک را تکذیب کرد

به دنبال واکنش شدید امام خمینی به شایعه درخواست کمک ایران از شوروی خبرگزاری رسمی این کشور ضمن تکذیب اظهارات کاردار شوروی در مکزیک اعلام کرد این گزارش ساخته و پرداخته سرویس های مخفی آمریکا بوده است .

گفتنی است کاردار سفارت شوروی در مکزیک گفته بود که شوروی حاضر است برای درهم شکستن تحریم اقتصادی احتمالی ایران از جانب آمریکا همه گونه کمک از جمله نظامی به ایران بدهد  ، این سخنان با واکنش شدید امام مواجه شد و رهبر انقلاب تهدید کردند در صورت تداوم این گونه اظهارات در روابط با شوروی تجدید نظر خواهد شد . (3)

معین فر: با توجه به تبلیغات مداوم و سوء رفتار رسانه های گروهی کشور آمریکا و پاره ای از کشورهای دیگر و نقش مغرضانه ای که بعضی از خبرنگاران خبرگزاری های خارجی دارند و با توجه به اینکه این عده اخبار ایران را وارونه جلوه داده بودند و نسبت به انقلاب اسلامی ایران و سایر مقدسات ما بی احترامی کرده اند دولت بیش از این مدارا با این گونه خبرنگاران را جایز ندانسته و در جلسه مشترک اعضای شورای انقلاب و هیئت وزیران تصمیم به اخراج این خبرنگاران گرفته شد .

اطلاعیه سپاه : انقلاب اسلامی ایران نیازی به کمک اجانب ندارد

به دنبال انتشار برخی شایعات مبنی بر درخواست کمک ایران از شوروی و پاسخ قاطع امام به این شایعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در اطلاعیه ای تاکید کرد انقلاب اسلامی ایران به نیروی اجانب نیاز ندارد .(4)

فراماسونرهای تبریز دستگیر و مجازات می شوند

حجت الاسلام موسوی تبریزی رئیس دادگاه انقلاب اسلامی تبریز در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت : علاوه بر سرمایه داران فراماسونرها هم در حوادث تبریز نقش عمده ای داشته اند .رئیس دادگاه انقلاب تبریز در بخشی از سخنان خود گفت : متاسفانه دولت بازرگان با مشی خاص خود زمینه را برای فعالیت این گروهها آماده میکرد ، این افراد متاسفانه در دولت بازرگان نقش مهمی داشتند .

وی ادامه داد : برای نمونه ما با تعدادی از کارخانجات در آذربایجان مواجه بودیم که در تولید اشکال تراشی می کردند ، بالاخره تصمیم گرفتیم آنها را ملی کنیم ولی دیدیم که دولت بازرگان در پشت پرده از اینها حمایت میکند و یا در مورد رباخواران هم وضع همینطور بود . (5)

سرمایه دارانی که علیه حکومت اسلامی اقدام کنند دستگیر می شوند

دادسرای انقلاب اسلامی تبریز صبح امروز با انتشار اطلاعیه ای اخطار داد سرمایه دارانی که علیه حکومت اسلامی اقدام کنند دستگیر خواهند شد .در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است : بر خلاف تبلیغات صورت گرفته کسی به جرم داشتن سرمایه زندانی و یا جلب نخواهد شد ، تنها با کسانی برخورد می شود که سرمایه خود را در جهت مقابله با نظام جمهوری اسلامی مصرف کنند . (6)

آرامش کامل در تبریز برقرار است

موسوی تبریزی همچنین در گفتگو با خبرگزاری پارس با اشاره به آزادی حدود 10 نفر از دستگیرشده های حوادث اخیر که زیر 16 سال داشته و یا فریب خورده بودند گفت : در 48 ساعت اخیر هیچ مسئله ای در تبریز روی نداده ، بازار و مغازه های شهر به کسب و کار خود مشغول هستند و مدارس و مراکز آموزشی نیز باز هستند . (7)

مهندس نورالدین غروی در نامه ای خطاب به رهبرانقلاب با اشاره به چاپ و توزیع نامه جعلی منتسب به دفتر امام که در آن از شوروی درخواست کمک شده بود نوشت : با شناسایی پخش کنندگان این نامه جعلی مشخص شد چپ آمریکایی از آشفته بازار روزهای گذشته تبریز قصد بهره برداری دارد .

استاندار آذربایجان شرقی : چپ آمریکایی در تبریز قصد بهره برداری دارد

مهندس نورالدین غروی استاندار آذربایجان شرقی در نامه ای خطاب به رهبر انقلاب تاکید کرد چپ آمریکایی قصد بهره برداری از حوادث تبریز را دارد .

وی در این نامه با اشاره به چاپ و توزیع نامه جعلی منتسب به دفتر امام که در آن از شوروی درخواست کمک شده بود نوشت : با شناسایی پخش کنندگان این نامه جعلی مشخص شد چپ آمریکایی از آشفته بازار روزهای گذشته تبریز قصد بهره برداری دارد .(8)

مدنی : اگر من نبودم 50 هزار نفر کشته شده بود !

دکتر احمد مدنی که بمنظور اجرای برنامه های انتخاباتی به کرمان سفر کرده است طی سخنانی گفت : اگر من نبودم شاید 50 هزار نفر در استان خوزستان کشته می شدند !

وقتی من استاندار شدم رئیس جمهور خوزستان هم معلوم شده بود

احمد مدنی دومین وزیر دفاع دولت موقت، کسی بود که پس از عدم موفقیت در اولین انتخابات ریاست جمهوری و افشای روابطش با جاسوسان آمریکایی، به خارج کشور گریخت و همکاری خود با شاپور بختیار و شبکه افسران سلطنت طلب موسوم به «نقاب» را علنی ساخت.

مدنی افزود : هنگامیکه من به استانداری خوزستان منصوب شدم ، چند شهر منطقه از دست رفته بود و حتی در آنجا جمهوری تشکیل داده بودند و رئیس جمهور خود را نیز تعیین کرده بودند ، چون می خواستند خوزستان را که 4میلیون جمعیت دارد وابسته به استعمار کنند و به همین جهت نام جمهوری عربستان را جعل کرده بودند اما من با قدرت و قاطعیت عمل کرده و خوزستان را نجات دادم .

هرگز به اسلام و انقلاب خیانت نمی کنم

مدنی گفت : من همیشه در مسیر رهبر انقلاب امام خمینی بوده و هستم و هرگز به اسلام و ملت مسلمان و انقلاب اسلامی خیانت نمی کنم . مدنی همچنین گفت : من تاکنون از خدا 50 سال عمر گرفته ام ، هر کسی مدرکی علیه من از روز تولد تا امروز دارد محض رضای خدا و رسول خدا افشا کند و اگر چنین نکند به اسلام و ملت خیانت کرده است . (9)

مجمع عمومی سازمان ملل خواستار تخلیه فوری نیروهای شوروی از افغانستان شد

مجمع عمومی سازمان ملل با اکثریت 104رای موافق در برابر 18رای ممتنع خواستار تخلیه فوری و بدون قید و شرط افغانستان از نیروهای بیگانه شد . (10)

با دستور آیت الله مهدوی کنی ؛ دفتر خانه سازی مستضعفین تعطیل شد

در پی اخطارهای متعدد کمیته مرکزی و دادستان انقلاب به حسن کروبی رئیس دفتر خانه سازی کلیه دفاتر این مرکز توسط پاسداران ستاد عملیاتی کمیته منطقه 4 تهران و پاسداران کمیته مرکزی بسته و حدود 60 نفر از افراد مسلح این دفاتر خلع سلاح و تحویل کمیته مرکزی تهران شدند . (11)

در بخشی از اطلاعیه آیت الله مهدوی کنی در این رابطه آمده است : آقای حسن کروبی علیرغم مذاکرات مکرر هیچوقت حاضر به پاکسازی دفتر و هماهنگی با بنیاد مسکن و سایر نهادهای انقلاب اسلامی نشده بود بهمین خاطر باید به عنوان سرپرست دفتر پاسخگوی این اعمال باشد . (12) روزنامه کیهان همچنین گزارش داد حسن کروبی تحت تعقیب قرار گرفته است . (13)

قذافی : آمریکایی های مقیم لیبی سفارت کشورشان را اشغال کنند

معمرقذافی رهبر لیبی از آمریکائیان مقیم این کشور خواست با هجوم به سفارت آمریکا درلیبی این سفارتخانه را اشغال کنند و به شیوه لیبی آن را به دفتر خلق تبدیل سازند . قذافی گفت : در صورتی که آمریکا سیاست خود را در قبال اعراب تغییر ندهد لیبی در روابط خود با واشنکتن تجدید نظر می کند . (14)

در پی اخطارهای متعدد کمیته مرکزی و دادستان انقلاب به حسن کروبی رئیس دفتر خانه سازی کلیه دفاتر این مرکز توسط پاسداران ستاد عملیاتی کمیته منطقه 4 تهران و پاسداران کمیته مرکزی بسته و حدود 60 نفر از افراد مسلح این دفاتر خلع سلاح و تحویل کمیته مرکزی تهران شدند .

نام 8 کاندیدا در لیست قطعی نامزدها قرار گرفت

اسامی قطعی 8 تن از نامزدهای ریاست جمهوری برای تبلیغ رادیو و تلویزیونی امروز اعلام شد .

یک مقام موثق در کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در این زمینه گفت : دکتر حسن آیت ، صادق قطب زاده ، دکتر سید احمد مدنی ، دکتر کاظم سامی ، دکتر صادق طباطبایی ، داریوش فروهر، ابوالحسن بنی صدر و دکتر حسن حبیبی 8 نامزدی هستند که تاکنون تبلیغ انتخاباتی رادیو و تلویزیونی آنها قطعی شده است. (15)

استمداد از مردم برای شناسایی گروه شاهین

در پی قتل دو زن و یک مرد از سوی گروهی بنام گروه شاهین انقلاب آیت الله مهدوی کنی سرپرست کمیته های کشور و عضو شورای انقلاب برای شناسایی و دستگیری قاتلین از کلیه مردم استمداد کرد . آیت الله مهدوی کنی همچنین طی گفت و گویی اعلام کرد به پاسداران کلیه کمیته های کشور دستور داده شده است تا نسبت به شناسایی و دستگیری این جنایتکاران اقدام کنند . (16)

عزالدین حسینی : من رئیس هستم نه حزب دمکرات !

در پی انتشار بیانیه ای از سوی حزب دمکرات کردستان مبنی بر اینکه مسئولیت شروع جنگ و درگیری در کردستان بر عهده کومله و شخص عزالدین حسینی است وی با انتشار بیانیه ای به شدت به حزب دموکرات حمله کرد .

معمرقذافی رهبر لیبی از آمریکائیان مقیم این کشور خواست با هجوم به سفارت آمریکا درلیبی این سفارتخانه را اشغال کنند و به شیوه لیبی آن را به دفتر خلق تبدیل سازند . در صورتی که آمریکا سیاست خود را در قبال اعراب تغییر ندهد لیبی در روابط خود با واشنکتن تجدید نظر می کند .

در این اطلاعیه تاکید شده است : مسئله رهبری [فتنه کردستان]  امری نیست که از سوی حزب یا سازمان معینی اعلام شود ... طرح مسئله رهبری نشان می دهد که یک گروه سیاسی[حزب دموکرات] منافع خود را بر خلق کرد ترجیح می دهد . (17)به نظر می رسد جنگ قدرت میان گروه های شورشی که از سوی عراق نیز پشتیبانی می شوند شدت گرفته است ، در تازه ترین درگیری های میان شورشیان کرد عزالدین حسینی و دمکرات ها در مقابل هم قرار گفته اند . 

مردم سنندج امنیت شهر را تضمین کردند

بدنبال اظهار نظر هاشمی رفسنجانی مبنی بر این که در مناطق نا امن انتخابات ریاست جمهوری برگزار نخواهد شد گروهی از مردم سنندج آمادگی خود را برای حضور در انتخابات اعلام کرده و امنیت شهر را برای برگزاری هر چه با شکوهتر انتخابات ریاست جمهوری در این شهر تضمین نمودند . مردم سنندج به وزیر کشور تذکر دادند که این شهر در امنیت به سر می برد و خود مردم این امنیت را تضمین می کنند . (18)

بدنبال اظهار نظر هاشمی رفسنجانی مبنی بر این که در مناطق نا امن انتخابات ریاست جمهوری برگزار نخواهد شد گروهی از مردم سنندج آمادگی خود را برای حضور در انتخابات اعلام کرده و امنیت شهر را برای برگزاری هر چه با شکوهتر انتخابات ریاست جمهوری در این شهر تضمین نمودند . مردم سنندج به وزیر کشور تذکر دادند که این شهر در امنیت به سر می برد و خود مردم این امنیت را تضمین می کنند .

آموزش 6 هزار نفر در عراق برای آشوب در ایران

مسئول سپاه پاسداران ایلام گفت : حدود 6 هزار نفر برای ایجاد بلوا و آشوب در شهرهای مختلف ایران در عراق تعلیم می بینند تا پس از کسب آموزش های لازم وارد کشور شوند . از سوی دیگر استاندار ایلام نیز گفت : پایگاههای چریکی مهاجمان عراقی در داخل خاک این کشور شناسایی شده است . (19)

فخر الدین حجازی پاسخ داد : چه کسی می تواند رئیس جمهور شود

فخرالدین حجازی گفت : رئیس جمهور باید کسی باشد که وقتیکه میخواهد امنیت یک کشور را تامین کند دارای ضعف نباشد و حتی خودش مثل پیامبر بتواند در جبهه های جنگ شرکت کند. وی در باره برخی نامزدها که به قانون اساسی رای نداده اند گفت : این افراد منافق هستند برای اینکه رئیس جمهور باید معتقد به قانون اساسی باشد چرا که او مجری قانون اساسی است که مصوب اکثریت مردم ایران است ، کسی که به این قانون رای نداده و به آن معتقد نیست چگونه می تواند مجری آن باشد پس چنین فردی یک دروغگو خواهد بود . (20) گفتنی است مسعود رجوی نامزد انتخابات ریاست جمهوری به قانون اساسی رای نداده است.

پی نوشت :

1- اطلاعات ، 25دی1358، صفحه 12

2- اطلاعات ، 25دی 1358، صفحه 12

3-  اطلاعات ، 25دی1358، صفحه 12

4-  اطلاعات ، 25دی1358، صفحه 12

5-  کیهان ، 25دی 1358، صفحه 1

6-  اطلاعات ، 25دی 1358، صفحه 1و2

7-  جمهوری اسلامی ، 25دی1358، صفحه 1

8-  اطلاعات ، 25دی 1358، صفحه 3

9-  اطلاعات ، 25دی 1358، صفحه 3، احمد مدنی دومین وزیر دفاع دولت موقت، کسی بود که پس از عدم موفقیت در اولین انتخابات ریاست جمهوری و افشای روابطش با جاسوسان آمریکایی، به خارج کشور گریخت و همکاری خود با شاپور بختیار و شبکه افسران سلطنت طلب موسوم به «نقاب» را علنی ساخت. مسئله وابستگی های مدنی به عمال رژیم سابق از همان زمان که وی وزارت دفاع دولت موقت انقلاب را برعهده داشته بر سر زبانها افتاده بود و از سوی پاره ای از سازمانها و گروه ها اسنادی در این رابطه انتشار یافته بود ، بعد از انتصاب مدنی به استانداری خوزستان فعل و انفعالاتی در این منطقه از کشور صورت گرفت ، از یک سو مدنی تلاش می کرد با نمایش سرکوب بمب گذاران در تاسیسات نفتی خود را مردی قاطع و برقرار کننده امنیت معرفی نماید و زمینه ریاست جمهوری خود را فراهم کند در همان حال نیز که این نمایش روی صحنه بود بسیاری از ساواکیها و عناصر وابسته به رژیم سابق به گرد مدنی حلقه زده و پست های حساس استانداری را اشغال کرده بودند . در آن دوره کتابی در کشور منتشر شد که مدنی در آن به تمجید از رضا شاه پرداخته بود ، مدنی در صدد تکذیب محتوای این کتاب بر آمد ولی ممکن نشد ، همزمان با استانداری خوزستان مدنی فرماندهی نیروی دریایی را نیز بر عهده داشت ، وی با سوء استفاده از این سمت و با مانورهای پشت سر هم تلاش داشت تا خود را به عنوان تنها فرد شایسته برای سمت ریاست جمهوری در سطح جامعه معرفی کند ولی با انتشار اخباری مبنی بر ارتباط او با بختیار و آن هم بعد از تسخیر لانه جاسوسی عرصه را بر مدنی تنگ کرد . اسناد فراوانی از لانه جاسوسی درباره مدنی کشف شده بود که دیگر مجالی برای انکار باقی نمی گذاشت . در آن زمان نواری منتشر شد که پیش از سقوط رژیم پهلوی از مکالمات مدنی ضبط شده بود . وی در این نوار امام خمینی را به عنوان فردی معرفی کرده بود که بیخودی در سیاست دخالت می کند و از این که امام بختیار را نخست وزیر قانونی نمی داند اظهار گلایه کرده بود . بر اساس گزارشات ساواک مدنی جلسات متعددی در منزل مسکونی خود با شرکت دکتر علی امینی و شاپور بختیار داشته و اعضای کابینه ازهاری و بختیار پیوسته با او در تماس بوده اند . (رک اطلاعات ، 20 مرداد 1359، صفحه 4

10-  اطلاعات ، 25دی1358، صفحه 12

11-  کیهان ، 25دی1358، صفحه 1

12-  اطلاعات ، 25دی1358، صفحه 11

13-  کیهان ، 25دی 1358، صفحه 1

14- اطلاعات ، 25دی 1358، صفحه 11

15-  کیهان ، 25دی1358، صفحه 2

16- کیهان ، 25دی 1358، صفحه 9

17-  کیهان ، 25دی1358، صفحه 11

18-  اطلاعات ، 25دی1358، صفحه 3

19- کیهان ، 25دی1358، صفحه 1

20-  جمهوری اسلامی ، 25دی 1358، صفحه 12

پژوهشگر:سید روح الله امین آبادی

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول