اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ملایر:

پیشرفت‌های کنونی ملایر از آثار مطلوب وقف است

خبرگزاری فارس: فرماندار ملایر پیشرفت‌های درمانی، فرهنگی، قرآنی، ورزشی در سطح شهرستان را از آثار وقف در ملایر برشمرد.

پیشرفت‌های کنونی ملایر از آثار مطلوب وقف است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حسن خیریانپور بعد از ظهر امروز در دیدار با اصحاب وقف در شهرستان ملایر با اشاره به این که بیش از 63 درصد شهرستان ملایر موقوفه است، اظهار داشت: شهرستان ملایر در زمینه وقف در استان همدان دارای جایگاه اول بوده و در کشور نیز از جایگاه بالایی برخوردار است.

وی وجود واقفان خیراندیش را در این شهرستان بسیار مهم و دارای ظرفیت خوبی در زمینه پیشرفت‌های شهرستان عنوان کرد و گفت: پیشرفت‌های درمانی، فرهنگی، قرآنی، ورزشی و رسیدگی به امور محرومان از آثار وقف در ملایر بوده است.

فرماندار شهرستان ملایر وقف را یکی از سنت‌های حسنه در دین اسلام عنوان کرد و گفت: اصحاب وقف در تعمیم این سنت حسنه نقش بسزایی در جامعه دارند و در این زمینه اصحاب وقف شهرستان نیز می‌توانند به عنوان بازوان کمک‌کننده در رشد و توسعه شهرستان باشند.

وی در ادامه به جمع‌آوری بالای زکات در ملایر اشاره کرد و گفت: کسب رتبه نخست این شهرستان طی سه سال متوالی در زمینه جمع‌آوری زکات در استان برای این شهرستان افتخاری بزرگ است که در این راستا وقف در کنار زکات و خمس، یکی از منابع مالی حکومت اسلامی است که باعث موفقیت‌های بسیار زیادی در شهرستان ملایر شده است.

خیریانپور به معنای لغوی وقف و زکات در دین مبین اسلام اشاره کرد و افزود: زکات و وقف در دین اسلام برای رسیدگی به امور محرومان و نیازمندان لحاظ شده است و وقف با توجه به نیت واقف باید انجام و باید تلاش شود ترویج این دو مهم در بین مردم جامعه نهادینه شود.

وی در ادامه به خدمات مطلوب اداره اوقاف و امور خیریه ملایر اشاره و ضمن تقدیر از کارکنان این اداره افزود: تلاش برای توسعه شهرستان و رسیدگی به خواسته‌های مردم را از اولویت‌های مهم مدیران شهرستان است و مدیران و کارکنان ادارات و نهادها باید حسن برخورد، خویشتنداری و حل مشکلات مردم را در صدر امور کاری خود داشته باشند.

فرماندار شهرستان ملایر بر تشکیل ستاد احیای وقف در شهرستان تأکید کرد و خواستار پرداخت بدهی‌ها و اجاره‌های به موقع دستگاه‌های اجرایی ملایر به اداره اوقاف و امور خیریه شد و افزود: پرداخت به موقع اجارات، موجب ارایه خدمات بهتر توسط اوقاف می‌شود.

وی در ادامه استخر سیفیه، فروشگاه زنجیره‌ای رفاه، خدمات آموزشی در مدارس و دانشگاه علوم قرآنی، افتتاح بیمارستان 69 تختخوابی سیف‌الدوله در بیمارستان امام حسین(ع) ملایر و ... را از مهم‌ترین اقدامات اوقاف ملایر برشمرد و بیان داشت: مابقی پروژه‌های اوقاف نیز در راستای خدمت به مردم در حال انجام است.

خیریانپور بر پرداخت بدهی ادارات به اداره اوقاف و امور خیریه تأکید کرد و گفت: پرداخت بدهی‌ها و اجاره‌های به موقع دستگاه‌های اجرایی ملایر به اداره اوقاف و امور خیریه باعث پیشرفت بیشتر شهرستان و ارائه خدمات بهتر توسط این اداره به مردم می‌شود.

وی در پایان نقش رسانه‌ها را در ترویج فرهنگ وقف در جامعه مهم برشمرد و افزود: اصحاب رسانه و مطبوعات باید با جدیت در کنار مردم و مسئولان برای توسعه شهرستان تلاش کنند.

انتهای پیام/89013/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول