اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دولت هنیه: «باب الشمس» الگوی جدیدی از مقاومت در برابر شهرک‌سازی ارائه کرد

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر اطلاع رسانی دولت منتخب فلسطین در نوار غزه تاکید کرد که احداث روستای باب الشمس در شرق قدس اشغالی الگوی جدید و مهمی در زمینه مقابله با شهرک‌سازی ارائه داد.

دولت هنیه: «باب الشمس» الگوی جدیدی از مقاومت در برابر شهرک‌سازی ارائه کرد

به گزارش خبرگزاری فارس، «ایهاب الغصین» در بیانیه‌ای تاکید کرد که احداث روستای باب الشمس گامی در مسیر صحیح بود و در عین حال یک ضرورت فلسطینی برای احیای روح مقاومت در تمامی اشکال خود در مقابل رژیم صهیونیستی به شمار می رود.

وی افزود اقدام صبح امروز یکشنبه رژیم صهیونیستی در تخریب این روستا به معنای شکست اقدام شهروندان فلسطینی در مقابله با شهرک سازی نبود، بلکه باید اقدامات مشابه به منظور تحمیل واقعیت های جدید به رژیم صهیونیستی ادامه پیدا کنند.

الغصین با تاکید بر حق ملت فلسطین در استفاده از تمامی شیوه‌های مقاومت از جمله مقاومت مسلحانه، پیام درود دولت منتخب فلسطین و «اسماعیل هنیه» نخست وزیر آنرا به فعالان فلسطینی منتقل کرد.

صدها نفر از عناصر ارتش صهیونیستی و گارد مرزی این رژیم در نخستین ساعات صبح امروز یکشنبه با حمله به روستای باب الشمس در شرق قدس اشغالی، اقدام به سرکوب فعالان فلسطینی و تخلیه این روستا نموده و شمار زیادی از فعالان صلح را نیز بازداشت کردند و تعدادی دیگر را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، تمامی فعالان فلسطینی از این روستا به ایست بازرسی قلندیه میان قدس و کرانه باختری انتقال یافتند؛ چرا که امکان بازگشت مجدد آنها به قدس اشغالی وجود نداشت. مجروحان این حمله نیز به بیمارستان رام الله انتقال داده شدند.

نظامیان صهیونیستی به دستور «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی ده‌ها نفر از فعالان صلح فلسطینی و خارجی را بازداشت کرده و خبرنگارانی را هم که برای پوشش اخبار و حوادث در آنجا حضور داشتند، مورد ضرب و شتم قرار دادند.

دیوان عالی عدالت رژیم صهیونیستی عصر دیروز دستور توقف روند تخلیه چادرهای روستای باب الشمس میان شهرک معالی ادومیم و قدس اشغالی را صادر کرد. فعالان فلسطینی و خارجی به منظور مقابله با مصادره اراضی این منطقه واقع در منطقه "إی 1" در این منطقه چادر بر پا کرده بودند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول