اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با بهره‌برداری از طرح آبرسانی به گرگان

ظرفیت آب شرب گرگان افزوده می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: با بهره‌برداری از طرح آبرسانی به گرگان 25 درصد به ظرفیت آب شرب این شهر اضافه می‌شود.

ظرفیت آب شرب گرگان افزوده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، ایرج حیدریان اظهار داشت: طرح آبرسانی به شهر گرگان که یکی از پروژه‌های بزرگ شرکت آب منطقه‌ای است، از سال 1374 شروع شد و تاکنون در بخش عملیات مطالعه و خدمات فنی و مهندسی 95 درصد و در بخش عملیات آبرسانی 81 درصد و در مجموع این طرح از لحاظ فیزیکی 82 درصد پیشرفت داشته است.

این مسئول عنوان کرد: با بهره‌برداری از این طرح سالانه 600 لیتر در ثانیه و 25 درصد به ظرفیت آب شرب گرگان اضافه می‌شود.

وی تصریح کرد: این طرح در سه فاز کوتاه‌‌مدت، میان‌‌مدت و درازمدت برنامه‌ریزی شد که فاز کوتاه‌‌مدت آن برای سه محور والش‌آباد، سیاه‌تلو و فاضل‌آباد در نظر گرفته شده که محور والش‌آباد و سیاه‌تلو در حال بهره‌برداری و فاضل‌آباد در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در برنامه جامع تامین آب شرب به گرگان در دوره کوتاه‌مدت گفت: از جمله اقدامات انجام شده می‌توان به حفر و تجهیز چاه‌های عمیق در سه میدان اصلی سیاه‌تلو، والش‌آباد، فاضل‌آباد و چاه‌های پراکنده در محدوده اطراف شهر، خرید و نصب 120 کیلومتر خطوط انتقال اصلی و جمع‌آوری و ایجاد مخازن ذخیره به حجم 45 هزار مترمکعب اشاره کرد.

حیدریان کمبود اعتبارات تخصیص یافته را از جمله موانع این طرح عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد با در اختیار گذاشتن به موقع اعتبارات هر چه زودتر شاهد بهره‌برداری این طرح باشیم.

گفتنی است انتقال آب از رودخانه‌های شرق گرگان و آب‌های سطحی محمدآباد برای فاز میان‌مدت و انتقال آب از استان همجوار برای فاز بلندمدت این طرح تعریف شده است.

انتهای پیام/2307/ن/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول