اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

/آخرین تحولات بحرین/

تظاهرات بحرینی‌ها علیه احکام دستگاه قضایی/ تأکید بر مبارزه با تحقق خواسته‌ها

خبرگزاری فارس: مردم بحرین با برگزاری تظاهرات گسترده در نزدیک شهر منامه، احکام قضایی علیه 13 تن از رهبران مخالف در این کشور را محکوم کرده و بر ادامه مبارزه با تحقق خواسته‌های خود تأکید کردند.

تظاهرات بحرینی‌ها علیه احکام دستگاه قضایی/ تأکید بر مبارزه با تحقق خواسته‌ها

به گزارش فارس به نقل از رسانه‌های بحرینی، این تظاهرات با شعار "ما به راه خود تا تحقق خواسته‌ها ادامه می‌دهیم" در اعتراض به تایید احکام زندان صادره علیه 13 تن از رهبران مخالف بحرینی برگزار شد.

شرکت کنندگان با سردادن شعار این احکام قضایی را محکوم کرده و تاکید کردند که این احکام باطل است و هیچ ارزش قانونی ندارد.

تظاهرات کنندگان تاکید کردند که این احکام زاییده طرح انتقام‌جویانه رژیم آل خلیفه از طریق دستگاه قضایی وابسته و سیاسی است که از اصول و مبانی قضایی سالم و بی طرف برخوردار نیست.

مردم بحرین درادامه خواهان آزادی بدون قید و شرط بازداشت شدگان شدند و بر ضرورت تحول دموکراتیک و ادامه جنبش خود تا تحقق اهداف تاکید کردند.

دادگاه تجدید نظر بحرین اخیرا در راستای تشدید فشارها علیه مخالفان احکام صادره علیه 13 نفر از رهبران و شخصیت‌های بارز مخالفان در این کشور را تایید کرد.

بحرین از بیش از یک سال و نیم پیش شاهد تظاهرات مردمی و انقلاب علیه رژیم آل خلیفه است.

نیروهای امنیتی بحرین با همدستی نیروهای اشغالگر سعودی به سرکوب مردم پرداخته‌اند که تاکنون در جریان این سرکوبگری صد‌ها نفر شهید، زخمی یا بازداشت شده‌اند.

شواهد سازمان‌های حقوق بشری نشان می‌دهد که شماری از معترضان زیر شکنجه شدید رژیم آل خلیفه جان خود را از دست داده یا دچار نقض عضو شده و تعدادی از زنان بحرینی نیز بر اثر استنشاق گازهای سمی در جریان تظاهرات مسالمت آمیز خود دچار سقط جنین شده‌اند.

این درحالی است که مردم بحرین با وجود این سرکوبگری‌ها همچنان با آمدن به خیابان‌ها بر مطالبات مشروع خود در دستیابی به حقوق از دست رفته خود از جمله اجرای عدالت اجتماعی و روی کار آمدن نظامی منتخب تاکید می‌کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول