اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

ادامه درگیری تظاهرات کنندگان با پلیس در شهر «بن قردان» تونس

خبرگزاری فارس: جوانان شهر بن قردان تونس در اعتراض به وضعیت معیشتی خود با برپایی تظاهرات یک پاسگاه پلیس این شهر را به آتش کشیدند که به درگیری با پلیس منجر شد.

ادامه درگیری تظاهرات کنندگان با پلیس در شهر «بن قردان» تونس

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، درگیری بین تظاهرات کنندگان با پلیس در شهر بن قردان در جنوب تونس نزدیک مرز با لیبی دیروز شنبه از سر گرفته شده است.

جمعی از جوانان ساکن این شهر که به شرایط زندگی و بیکاری خود معترض هستند از صبح دیروز مقابل ساختمان پلیس شهر تجمع کردند و به سوی آن سنگ پرتاب کردند که با واکنش نیروهای پلیس روبه رو شدند که به سوی آنها گاز اشک آور شلیک کردند.

عصر دیروز نیز نیروهای پلیس این ساختمان را ترک کردند و تا چند ساعت آرامش نسبی در شهر برقرار بود.

اما بار دیگر درگیری به طور شدیدتری از سر گرفته شد و بار دیگر این ساختمان پلیس به آتش کشیده شد.

تظاهرات کنندگان گفتند که در اعتراض به اظهارات حمادی الجبالی، نخست وزیر تونس در نشست امنیتی شهر غدامس لیبی به خشونت متوسل شده اند.

خبرگزاری تونس به نقل از الجبالی آورده است که دولت تونس خواسته های اجتماعی مردم را درک می کند و به آزادی بیان احترام می‌گذارد اما با اغتشاشگران و آشوبگران و قاچاقچیان مواد مخدر  و متجاوزان به ساختمان‌های دولتی برخورد جدی می‌کند.

در عین حال نشستی که دیروز در مقر فرمانداری بن قردان برای رسیدگی به موضوع ادامه ناآرامی ها و اعتراضات این شهر برگزار شده بود به نتیجه ای نرسید. در این نشست نمایندگانی از حکومت، اتحادیه ها و همچنین روسای قبایل محلی حضور داشتند.

خشونت ها در بن قردان از یکشنبه گذشته در پی تظاهرات برای بازگشایی مرز تونس-لیبی، آغاز شده است.

مرز تونس-لیبی از آغاز دسامبر به ابتکار لیبی بسته شده و تجارت فرامرزی که منبع درآمدی مهمی برای منطقه محسوب می شود، مسدود شده بود اما با بازگشایی این گذرگاه از چهارشنبه گذشته تاکنون تظاهرات ادامه دارد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول