اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بازدید مسئولان کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت

مشکلات «میان‌تنگان لوداب» بررسی شد

خبرگزاری فارس: در بازدید مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد مشکلات «میان‌تنگان لوداب» بررسی شد.

مشکلات «میان‌تنگان لوداب» بررسی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج عصر امروز فرماندار بویراحمد، مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد، رئیس بهزیستی این شهرستان و رئیس شرکت گاز شهرستان بویراحمد از روستای میان‌تنگان بویراحمد بازدید کردند.

این بازدید در پی گزارشات واصله از بهزیستی شهرستان بویراحمد مبنی بر تشدید معلولیت ذهنی و جسمی در روستای میان‌تنگان ناشی از ازدواج‌های فامیلی با حضور مسئولان ارشد شهرستانی و استانی صورت گرفت.

روستای میان‌تنگان سفلی از توابع بخش لوداب در 70 کیلومتری شهر یاسوج واقع شده که بیشترین درصد معلولیت را به خود اختصاص داده است.

دارا زمانی‌فر در حاشیه این بازدید اظهار کرد: با توجه به رسالت و اهداف بهزیستی اقدامات پیشگیرانه، آگاه‌سازی، کلاس‌های مشاوره‌ای، خدمات غیرمستمر از قبیل دفترچه درمان و کمک‌های غیر نقدی به افراد واجد شرایط و جامعه هدف ارائه و خدمات‌رسانی لازم نیز در این خصوص اعمال شده است.

رئیس بهزیستی شهرستان بویراحمد اذعان کرد: با وجود این‌که میزان معلولیت در روستای میان‌تنگان به نسبت زیاد است از این رو  بررسی بیشتر و آزمایشات ژنتیکی شجره‌نامه و پروپزال از سوی پزشک ژنتیک افراد روستا تهیه و به معاونت توسعه بهزیستی کشور برای بررسی بیشتر ارسال شده است.

زمانی‌فر حضور مسئولین استانی و شهرستانی از این روستا را به منظور رفع مشکلات جامعه هدف دانست و گفت: از مشکلات مهم در این روستا عدم وجود گاز بوده که با توجه به فاصله 500 متری از ایستگاه گاز تا این روستا، شرکت گاز شهرستان بویراحمد در آینده نزدیک اقدامات لازم برای انتقال گاز به روستای میان‌تنگان را به مرحله اجرا می‌گذارد.

این مسئول دیگر مشکلات این روستا را برق، آب‌ آشامیدنی و رانش و ریزش زمین عنوان کرد و گفت: با بررسی‌های به عمل آمده در آینده مشکلات موجود با همکاری و همراهی مسئولان و متولیان امر پیگیری و رفع خواهد شد.

وی ابراز داشت: با توجه به بازدیدهای صورت گرفته از روستای میان‌تنگان و میزان معلولیت آن‌ها مقرر شد به خانواده‌های دارای سه فرزند معلول در این روستا؛مسکن رایگان ارائه گردد.

زمانی‌فر اذعان کرد: این نهاد پی‌گیر مشکلات مردم این روستا و اقدامات پیشگیرانه و آگاه‌سازی آنها به منظور جلوگیری از ازدواج‌های فامیلی و کاهش معلولیت خواهد بود.

انتهای پیام/82011/ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول