اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از سوگواری در سالروز شهادت امام رئوف

قم در سوگ شاه خراسان سیاه پوش شد

خبرگزاری فارس: همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع)، بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت در شهر مقدس قم یکپارچه غرق در ماتم و عزا شد.

قم در سوگ شاه خراسان سیاه پوش شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت امام رئوف علی بن موسی الرضا(ع) شهر مقدس قم یکپارچه سیاه‌پوش شده و مردم با حضور در دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی به اقامه عزا می‌پردازند.

نقاط مختلف شهر مقدس قم یکپارچه عزا و ماتم است و مردم در قالب دسته‌ها و هیئت‌های عزاداری در غم هشتمین امام شیعیان اشک ماتم می‌ریزند و با حضور در بارگاه حضرت معصومه(س) شهادت برادر گرامی کریمه اهل بیت را به ایشان تسلیت می‌گویند.

هیئت‌ها و دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی شب گذشته و امروز در نقاط مختلف شهر مقدس قم به سمت حرم حضرت معصومه(س) حرکت کرده و از نخستین ساعات صبح امروز حرم این بانوی بزرگوار مملو از زائران و عزادارانی است که برای عرض تسلیت به این بارگاه نورانی مشرف شده‌اند.

در بیوت مراجع عظام تقلید نیز مراسم عزاداری با حضور روحانیون و اقشار مختلف مردم برگزار شده و شرکت‌کنندگان در این مراسم‌ها در غم شهادت شاه خراسان به سر و سینه زده و اشک ماتم می‌ریزند.

همچنین مردم مؤمن قم شب گذشته در اماکن مقدسه، حسینیه‌ها، مساجد، تکایا و دیگر نقاط قم گرد هم آمده و در سوگ شهادت امام رضا(ع) به عزا نشستند.

انتهای پیام/2258/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول