اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت سرمایه‏گذاران ایرانی و دولت

دومین کارخانه بزرگ نوارهای خودرو در ایران آماده بهره‏برداری شد

خبرگزاری فارس: دومین واحد تولیدی بزرگ نوارهای شیشه و در خودرو در ایران به همت سرمایه‏گذاران ایرانی و دولت آماده بهره‏برداری شد.

دومین کارخانه بزرگ نوارهای خودرو در ایران آماده بهره‏برداری شد

مدیر دومین واحد تولیدی بزرگ نوارهای شیشه و در خودرو در ایران امروز در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: طرح توسعه واحد تولیدی «پارمیدا» در سمنان قرار بود هم‏زمان با سفر ریاست جمهوری به استان سمنان و با حضور احمدی‏نژاد به بهره‏برداری برسد؛ اما مسئولان استان تشخیص دادند که بهتر است این مراسم به زمان دیگری موکول شود.

محمد بنی‏اسدی به آماده بهره‏برداری بودن دومین واحد تولیدکننده بزرگ نوارهای شیشه و در خودرو در کشور اشاره و تصریح کرد: این طرح در زمینی به مساحت تقریبی چهار هکتار اجرا شده و به طور مشخص دارای 38 هزار و 500 متر مربع وسعت اجرایی است.

تولید نوارهای فلاک‏دار در سمنان

مدیر دومین واحد تولیدی بزرگ نوارهای شیشه و در خودرو در ایران با بیان اینکه این طرح با هدف تولید محصولات پروفیل، نوار در و شیشه خودرو، شیلنگ یا نوارهای ساختمانی و لوازم خانگی نظیر لباس‏شویی یا ظرف‏شویی اجرایی شده است، گفت: این واحد تولیدی قادر است نوارهای دور پنجره و انواع محصولات ساختمانی از این دست را تولید کند.

بنی‏اسدی ادامه داد: کارخانه پارمیدای سمنان تاکنون چنین محصولاتی را تولید نمی‏کرده است و برای نخستین بار در عرصه تولید به خصوص نوارهای فلاک‏دار (مخملی) گام می‏گذارد.

وی با بیان اینکه این واحد تولیدی همچنین برای نخستین بار است که در عرصه تولید نوارهای در و شیشه خودرو فعالیتی به این گستردگی صورت می‏دهد، یادآور شد: در ایران، تنها یک واحد تولیدی در خراسان در این زمینه در سطح وسیع کار می‏کند و یک واحد دیگر نیز به طور بسیار محدود در این حوزه تولید دارد.

 

سمنان؛ اولویت ایران خودرو در ثبت سفارش‏ها

مدیر دومین واحد تولیدی بزرگ نوارهای شیشه و در خودرو در ایران با بیان اینکه این واحد تولیدی دومین تولیدکننده بزرگ نوارهای در و شیشه خودرو در ایران محسوب می‏شود، اضافه کرد: هدف شرکت خودروسازی ایران خودرو نیز این است که این واحد تولیدی را جزو اولویت‏های خود در ثبت سفارش‏ها قرار دهد.

بنی‏اسدی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس که چه دلیلی دارد ایران خودرو، کارخانه پارمیدای سمنان را با سابقه کمتر نسبت به نخستین تولیدکننده نوارهای در و شیشه خودرو در اولویت قرار دهد و آیا این اصولاً منطقی است، گفت: تامین به‏موقع محصولات ایران خودرو در سفارش‏های قبلی، پرداختن به تولید محصولات کیفی و همچنین همکاری در زمان اعمال تحریم‏ها از جمله دلایلی بوده است که مسئولان شرکت ایران خودرو بر اساس آن تصمیم به چنین امری گرفته‏اند.

 

اشتغال‏زایی برای 200 نفر در سمنان

مدیر دومین واحد تولیدی بزرگ نوارهای شیشه و در خودرو در ایران با بیان اینکه با بهره‏برداری از طرح توسعه کارخانه پارمیدای سمنان برای 200 نفر اشتغال ایجاد خواهد شد، اظهار داشت: تاکنون حدود 15 نفر در راستای اجرای این طرح در سمنان جذب کار شده‏اند و به تدریج و پس از بهره‏برداری نهایی، همه این ظرفیت کامل می‏شود.

وی یادآور شد: هم‏اکنون تولید آزمایشی برخی از محصولات برای شرکت‏های طرف قرارداد آغاز شده است و نمونه‏های تولیدی باید تاییدیه بگیرد که این فرایند به طور میانگین حدود چهار ماه به طول می‏انجامد.

بنی‏اسدی اضافه کرد: این واحد تولیدی از ابتدای اردیبهشت ماه امسال با طرفیت 30 تا 35 درصدی مشغول تولید محصولات پیش‏بینی شده است و امیدواریم تا پایان سال به ظرفیت تولید برآورد شده دست یابیم.

 

سرمایه‏گذاری 70 میلیارد ریالی؛ همکاری 16 میلیون دلاری

مدیر دومین واحد تولیدی بزرگ نوارهای شیشه و در خودرو در ایران ظرفیت اسمی سالانه این واحد تولیدی را در این بخش حدود 3 هزار و 600 تن پیش‏بینی کرد و گفت: کل سرمایه‏گذاری ارزی انجام شده برای اجرای این طرح در سمنان، 16 میلیون دلار و سرمایه‏گذاری ریالی آن حدود 70 میلیارد ریال است.

مدیر کارخانه پارمیدای سمنان با بیان اینکه با احتساب افزایش هزینه‏های ماه‏های اخیر این سرمایه‏گذاری‏ها به مراتب ارقام بالاتری را شامل می‏شود، اظهار داشت: همه سهام‏داران و سرمایه‏گذاران این طرح ایرانی هستند و طرح توسعه کارخانه پارمیدای سمنان با مشارکت بانک صنعت و معدن انجام می‏شود.

بنی‏اسدی با بیان اینکه کل سرمایه‏گذاری ارزی این طرح از ناحیه بانک صنعت و معدن بوده است، گفت: دانش فنی تولید این محصولات نیز در ارتباط با شرکت کاوفیل اسپانیا ایجاد شده و ماشین‏آلات مورد استفاده در این طرح نیز ساخت اسپانیاست.

وی یادآور شد: ماشین‏آلات نصب شده در این واحد تولیدی در راستای اجرای طرح توسعه، دارای سه خط نواری بوده و از ویژگی‏های قابل توجهی برخوردار است.

 

ربع قرن فعالیت و افتخارآفرینی برای سمنان

شرکت صنایع لاستیکی پارمیدا در سال 1364 و به منظور تولید انواع نوارهای لاستیکی تک جزئی، دو جزئی، سه جزئی و قطعات قالبی لاستیکی مورد استفاده در صنایع خورویی و غیرخودرویی تأسیس شد.

در حال حاضر، محصولات این شرکت در گستره وسیعی از صنایع خودرو، صنایع ساختمانی و تولید لوازم خانگی مورد استفاده قرار می‏گیرند و مشتریان اصلی پارمیدا در صنعت خودرو شامل شرکت‏های ایران خودرو، سایپا و گروه خودروسازی بهمن هستند.

این شرکت با دارا بودن گواهینامه سیستم مدیریت کیفیتISO/TS 16949  تلاش می‏کند تا ضمن بهره‏گیری از آزمایشگاهی مدرن و سیستم‏های کیفی روزآمد، تولید محصولاتی منطبق با استانداردهای جهانی را سرلوحه کار خویش قرار دهد.

دراین راستا، این شرکت همچنین موفق به کسب جایزه تولیدکننده برتر کشور در سال 1389 شده است.

به منظور تولید قطعاتی در کلاس جهانی و نیز یافتن جایگاهی درخور در شبکه جهانی تأمین قطعات، قرارداد همکاری فنی نیز با یکی از تولیدکنندگان معتبر اروپایی این صنعت منعقد شده است.

صنایع لاستیکی پارمیدا خود را متعهد به ارائه خدمات پیشرفته برای صنعت خودرو با به‏کارگیری تکنولوژی‏های نوین و روش‏های بهینه تولید می‏داند.

انتهای پیام/2249/خ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول