اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تمایل تلویحی آمریکا به حضور نظامی در سوریه بعد از گذار سیاسی دولت دمشق

خبرگزاری فارس: وزیر دفاع آمریکا در عین آنکه حضور نظامی در سوریه متعاقب اجرای انتقال سیاسی مسالمت‌آمیز در دمشق را رد نکرد، مدعی شد ایالات متحده هیچ پیاده‌نظامی را برای تضمین امنیت تسلیحات شیمیایی عازم سوریه نمی‌کند.

تمایل تلویحی آمریکا به حضور نظامی در سوریه بعد از گذار سیاسی دولت دمشق

به گزارش فارس به نقل از روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌تایمز»، «لئون پانتا» وزیر دفاع آمریکا روز گذشته(پنج‌شنبه) در یکی از دقیق ترین اظهارنظرهای عمومی خود درباره برنامه ریزی های پنتاگون درباره سوریه با تاکید بر تمرکز روز افزون آمریکا روی نحوه تضمین امنیت تسلیحات شیمیایی سوریه، مدعی شد که در صورت سقوط نظام سوریه، هیچ پیاده نظام آمریکایی برای تامین امنیت تسلیحات شیمیایی سوریه وارد خاک این کشور نخواهد شد.

پانتا در عین حال حضور نظامی آمریکا در سوریه در صورت اجرای یک گذار سیاسی بعد از سقوط نظام سوریه را رد نکرد.

وزیر دفاع آمریکا در این باره گفت: ما روی گزینه های زمینی در سوریه کار نمی کنیم. من فکر می کنم که شما همواره باید این احتمال را در نظر بگیرید که اگر یک انتقال مسالمت آمیز با حضور سازمان های بین المللی وجود داشته باشد، احتمال درخواست کمک در آن شرایط توسط دولت جدید وجود دارد اما ما مشغول برنامه ریزی برای یک شرایط خصمانه نیستیم.

پانتا با ادعای اینکه چالش بزرگ تری که وجود دارد، تصمیم گیری درباره نوع اقدامات جامعه بین المللی به منظور تضمین این است که تسلیحات شیمیایی سوریه به دست افراد نادرست نمی افتد، گفت که این همان چیزی است که آمریکا نه تنها با اسرائیلی ها که با سایر کشورها در منطقه درباره آن بحث می کند.

در ادامه این خبر به اظهارات مدعیانه ژنرال «مارتین دمپسی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اشاره شده که گفته است که آمریکا نمی تواند هیچ کاری برای جلوگیری از استفاده نظام سوریه از تسلیحات شیمیایی علیه شورشیان انجام دهد.

دمپسی در این باره گفته است: جلوگیری از استفاده تسلیحات شیمیایی تقریبا غیر قابل حصول خواهد بود زیرا شما باید در این زمینه به اطلاعاتی واضح و نظارتی پیوسته دسترسی داشته باشید و قبل از اینکه این اتفاق بیفتد، از آن خبر داشته باشید و چنین چیزی بعید است.

دمپسی در ادامه افزود که آمریکا هر کاری که بتواند می کند تا این پیام را منتقل کند که استفاده از تسلیحات شیمیایی غیرقابل قبول است و از دید مقامات دفاعی خط قرمز محسوب می شود.

فضاسازی غرب درباره تسلیحات شیمیایی سوریه در حالی ادامه دارد که وزارت خارجه سوریه تاکید کرده است که تحت هیچ شرایطی از این نوع تسلیحات در جنگ داخلی اش استفاده نخواهد کرد و تنها در صورتی که هدف مداخله نظامی خارجی قرار بگیرد، به این تسلیحات روی خواهد آورد.

علاوه بر این، منابع خبری سوریه تاکید کرده اند که فرافکنی های جاری درباره تسلیحات شیمیایی سوریه تلاشی است از سوی غرب برای روزی که تروریست های تحت حمایت مالی و تسلیحاتی کشورهای ضد سوریه از تسلیحات شیمیایی علیه مردم این کشور استفاده کنند و مثل همیشه جنایات ضد بشری خود را به گردن ارتش سوریه بیندازند و به این وسیله بهانه مداخله نظامی در این کشور را فراهم سازند.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول