اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تظاهرات مردم بحرین در اعتراض به احکام دادگاه آل خلیفه

خبرگزاری فارس: مردم بحرین امروز پنجشنبه نیز در اعتراض به احکام حبس دادگاه تجدید نظر منامه علیه رهبران انقلابیون تظاهرات کردند.

تظاهرات مردم بحرین در اعتراض به احکام دادگاه آل خلیفه

به گزارش فارس به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، مناطق مختلف بحرین امروز پنجشنبه نیز صحنه تظاهرات علیه صدور حکم حبس ابد برای شماری از رهبران مخالفان در این کشور بود.

تظاهرات کنندگان همزمان با افزایش واکنش های بین المللی به احکام صادره علیه رهبران مخالفان، خواستار لغو این احکام شدند.

دادگاه تجدید نظر بحرین احکام صادر شده علیه 21 نفر از رهبران و فعالان سیاسی بحرینی را تأیید کرده است؛ دادگاه بدوی رژیم آل خلیفه، 7 نفر از این فعالان سیاسی را به حبس ابد، 4 نفر را به 15 سال زندان و 2 نفر را نیز به 5 سال زندان محکوم کرده است.

صدور این احکام با مخالفت گسترده سازمان های حقوقی و بین المللی و مردم بحرین همراه شده است.

شرکت کنندگان در این تظاهرات در حالی که پرچم کشورشان و تصاویری از رهبران سیاسی بازداشت شده را با خود حمل می کردند تایید احکام صادر شده علیه این افراد از سوی دادگاه تجدید نظر منامه را محکوم کردند.

نیروهای امنیتی رژیم آل‌خلیفه برای متفرق کردن مردم، به سوی آنها گاز اشک آور و سمی و بمب های صوتی شلیک کردند.

از سوی دیگر «جمیل کاظم»، رئیس شورای جمعیت الوفاق بحرین اعلام کرد: احکام دادگاه تجدید نظر بحرین درباره سران دستگیرشده گروه های مبارز بحرینی کاملا سیاسی و به منظور انتقام از 20 سال فعالیت سیاسی آنها صورت گرفته است.

وی افزود: گزارش کمیته بسیونی تاکید دارد که این افراد در اثر فقدان آزادی بیان زندانی شده و باید فورا آزاد شوند زیرا در اعتراض و مطالبات خود از زور استفاده نکرده و به طور مسالمت آمیز خواهان آزادی و دموکراسی در بحرین بوده اند.

وی حکم حبس برای سران گروه های مبارز را نشانه جمود فرایند سیاسی در بحرین و ناتوانی مقامات این کشور در ارائه راه حل سیاسی دانست.

کاظم تاکید کرد: مبارزان  سیاسی در بحرین اعم از جمعیت های سیاسی و نیروهای جوان انقلابی ابتکار عمل را به دست گرفته اند و با ارائه راه حل براساس اصول ضدخشونت اوضاع سیاسی راکد را به تحرک واداشته اند.

رئیس شورای جمعیت الوفاق بحرین ادامه داد: در مقابل می بینیم که حکومت آل خلیفه ناتوان شده و اختلاف در میان ارکان آن رخنه کرده است؛ همچنانکه در بین طرفداران رژیم آل خلیفه هم اختلافاتی دیده می شود که بعد از رسانه ها و شبکه های اجتماعی به دستگاه قضایی نیز کشیده شد.

وی تصریح کرد که رژیم آل خلیفه هیچ گونه تصمیمی برای تغییر و اصلاح حتی در پایین ترین سطوح در بحرین ندارد، و این در حالی است که خشونت این رژیم حتی از سوی برخی هم پیمانهای آل خلیفه نیز محکوم شده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول