اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دمشق: همدستی ترکیه با تروریست‌ها در سرقت تجهیزات کارخانه‌های حلب راهزنی است

خبرگزاری فارس: وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد آنکارا با گروه‌های مسلح در سرقت تجهیزات کارخانه‌های شهر حلب و انتقال آن به داخل خاک ترکیه همدست است.

دمشق: همدستی ترکیه با تروریست‌ها در سرقت تجهیزات کارخانه‌های حلب راهزنی است

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، وزارت امور خارجه سوریه در دو نامه که به طور همزمان برای رئیس دوره‌ای شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل ارسال شد با اشاره به اینکه تروریست‌ها تجهیزات بیش از یک هزار کارخانه را در شهر حلب به سرقت بردند، تاکید کرد که اطلاع و همکاری ترکیه با تروریست‌ها در غارت منابع درآمد مردم و تخریب تاسیسات اقتصادی سوریه غیر قانونی و به عنوان راهزنی و یک اقدام تجاوزکارانه به شمار می‌رود.

این وزارتخانه در نامه‌های خود تاکید کرد: اقدام ترکیه طمع ورزی‌ها و نقش خبیثانه و مقاصد سوء این کشور در قبال بحران سوریه و نیز ادعای دروغ آن مبنی بر اهتمام به جان و زندگی مردم سوریه و احتیاجاتشان را فاش می‌کند.

وزارت امور خارجه سوریه آورده است: این اقدامات غیر اخلاقی که نقض آشکار اصل حسن همجواری و عدم دخالت در امور داخلی کشورها شمرده می‌شود به مثابه مشارکت مستقیم ترکیه در جنایت فرامرزی و راهزنی شمرده می‌شود که واکنش بین‌المللی متناسب با حجم خسارت گسترده‌ای که بر ملت سوریه و آینده اقتصادی و تجاری آن وارد می‌‌آید می‌طلبد.

وزارت خارجه سوریه از شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل متحد خواست تا به طور شفاف و قاطع اقدامات خرابکارانه و تروریستی را محکوم و عاملان این جنایات و حامیانشان را اعم از کشورهای منطقه و کشورهای با نفوذ در محافل بین‌المللی بازخواست کنند.

وزارت امور خارجه سوریه در این نامه‌ها، خواهان اتخاذ همه اقدامات قانونی در حق دولت ترکیه شد به طوری که ترکیه به بازگرداندن دارائی‌های مردم ملزم شود و به زیان دیدگان بر اساس قانون بین‌المللی غرامت بپردازد و دست از این گونه اقدامات خود همین اکنون و همچنین در آینده بردارد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول