اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن مطرح کرد

وجهه بی‌نظیر عدالت پیامبر اکرم(ص) در عالم‌

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن گفت: پیامبر اسلام(ص) بزرگترین و بی‌نظیرترین وجهه عدالت را در عالم به عنوان عدل نبوی دارد.

وجهه بی‌نظیر عدالت پیامبر اکرم(ص) در عالم‌

حجت‌‌الاسلام صادق یوسفی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت وفات نبی مکرم اسلام(ص) اظهار کرد: خدای متعال در آیه 21 سوره احزاب الگوبرداری از پیامبر اکرم(ص) را از مؤمنان مطالبه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آیات قرآن خداوند برای انسان رسول‌الله(ص) را بهترین اسوه و الگو قرار داده بنابراین کسانی که به روز قیامت ایمان دارند باید پیامبر را الگوی خود قرار دهند.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) فرهنگ عظیمی را در جامعه بشری به عنوان اسلام نهادینه کرد گفت: باید از شخصیت رسول‌الله(ص) درس و عبرت بگیریم تا بتوانیم آنچنان که پیامبر توانستند مدینه فاضله را به وجود آورند ما نیز مدینه فاضله‌ای را ایجاد کنیم.

پیامبر اکرم(ص) در اوج کمالات بشری است

وی عنوان داشت: پیامبر اسلام(ص) از نظر فضائل، شخصیت و ویژگی‌های فرهنگی در اوج کمالات بشری هستند و هیچ کس در عالم مانند وی نیست ولی می‌تواند در مسیر و راه پیامبر قدم بردارد.

یوسفی‌مقدم به فعالیت اجتماعی پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و افزود: در این بخش باید در نظر گرفت پیامبر اکرم(ص) به عنوان شخص و مسئول و مقام الهی چگونه برخورد می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) در حالی که دارای شرح صدر فراوان بود از خدای متعال درخواست می‌کرد شرح صدر و تحملش را افزایش دهد.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) در قله فضیلت‌ها قرار داشت گفت: نبی مکرم اسلام(ص) در این زمینه بزرگترین فردی است که به عنوان مبشر الهی معرفی شده است و انسان‌ها را به ارزش‌ها، خوبی‌ها و نیکی‌ها هدایت می‌کند.

وی ضمن خطاب قرار دادن مبشران و مبلغان عنوان داشت: این افراد باید از فرهنگ رفتار تبلیغی رسول خدا(ص) درس بگیرند.

رسول خدا(ص) جامعه را به کمال مطلوب رساند

یوسفی‌مقدم یادآور شد: پیامبر اسلام(ص) بزرگترین و بی‌نظیرترین وجهه عدالت را در عالم دارد بنابراین مسئولانی که به دنبال عدل نبوی هستند می‌توانند این فرهنگ را در زندگی خود پیاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: افراد مختلف می‌توانند از فرهنگ ارتباط پیامبر اکرم(ص) با خدا، خانواده و شیوه‌های رفتاری وی الگوبرداری کنند و جامعه را به سطح فاخری برسانند.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن عنوان داشت: رسول خدا(ص) فرهنگی عالی و انسانی را در خود و خانواده خود ایجاد کرد و جامعه را به حد کمال مطلوب معنوی رساند.

انتهای پیام/78003‌/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول