اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی آذربایجان‌شرقی:

سهل‌انگاری عامل 50 درصد سرقت‌ها است

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه 50 درصد وقوع سرقت‌ها بر اثر سهل‌انگاری شهروندان است، گفت: متاسفانه دوربین‌های مدار بسته اصناف به ویژه طلافروشان فاقد سامانه حافظه یک ماه هستند.

سهل‌انگاری عامل 50 درصد سرقت‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، کامران هجرانی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: پیشگیری اجتماعی بهترین نوع پیشگیری از وقوع جرایم بوده و بر پیشگیری انتظامی مقدّم است.

وی افزود: پیشگیری مجموعه‌ای اقدامات برنامه‌ریزی شده است که مانع وقوع جرم یا حادثه در جامعه از سوی پلیس بوده که در راستای ایجاد امنیت و آرامش برای آحاد جامعه اجرا می‌شود.

وی گفت: پلیس با ایجاد گشت‌های انتظامی، پاس‌های پیاده و اقدامات انتظامی درصدد پیشگیری از وقوع جرم و جنایت در جامعه است که به آن پیشگیری وضعی انتظامی اطلاق می‌شود که با این روش می توان از 20 درصد جرایم جلوگیری کرد.

هجرانی در ادامه ضمن اشاره به به مولفه‌های پیشگیری اجتماعی تاکید کرد: در پیشگیری اجتماعی تمام افراد جامعه در جلوگیری از وقوع جرم همکاری و تعامل دارند که این نوع پیشگیری بهتر و نتیجه مطلوبی را به همراه دارد و طرح امنیت محله محور نیز بر همین اساس در ناجا طرح‌ریزی و به فرماندهان انتظامی استان‌ها ابلاغ شده است.

این مقام انتظامی در تشریح طرح امنیت محله افزود: این طرح که از اول دی ماه امسال در استان آذربایجان‌شرقی نیز اجرا شده بر اساس استفاده از افراد با نفوذ و معتمد محلات در کلانتری‌ها تشکیل جلسه داده و در خصوص مسائل امنیتی و انتظامی محل سکونت خود تبادل نظر و با ارائه راهکار مناسب در برقرای امنیت مطلوب پلیس را یاری می‌کنند.

هجرانی در ادامه ضمن اشاره به اهداف طرح امنیت محله محور تاکید کرد: استفاده از انرژی و توان مردمی در حل برخی اختلافات، جمع آوری اطلاعات و اخبار، کاهش تعداد پرونده‌های متشکله ارجاعی به دستگاه قضایی، استفاده از خرد جمعی در حل مشکلات مردمی، توانمندسازی کلانتری و پاسگاه‌ها و تحکیم پایه‌های مردمی نظامی مقدس جمهوری اسلامی ایران از طریق مشارکت مردمی و نفوذ به لایه‌های مختلف اجتماع از مهمترین اهداف این طرح هستند.

رئیس پلیس پیشگیری استان در خاتمه ضمن تشکر از همکاری مردم با پلیس تصریح کرد: پلیس به طور شبانه‌روز در کنار مردم و با مردم برای امنیت و آرامش جامعه از هیچ تلاشی فروگذار نیست و شهروندان می‌توانند با شماره‌های 110 و 197 موارد مشکوک را در اسرع وقت به پلیس اطلاع دهند. 

انتهای پیام/60002/ت40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول