اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

تأکید صالحی و اخضر ابراهیمی بر تداوم رایزنی‌ها برای حل بحران سوریه

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه ایران و نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه در قاهره بر تداوم رایزنی‌ها به منظور حل بحران سوریه تأکید کردند.

تأکید صالحی و اخضر ابراهیمی بر تداوم رایزنی‌ها برای حل بحران سوریه

به گزارش خبرگزاری فارس، آخرین تحولات سوریه و طرح‌های مطرح برای خاتمه بحران در این کشور از جمله پیشنهادها و فعالیت‌های اخضر ابراهیمی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در سوریه، طرح بشار اسد رئیس جمهور سوریه و طرح 6 ماده‌ای جمهوری اسلامی ایران در دیدار صالحی و اخضر ابراهیمی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

در این دیدار که امروز پنج‌شنبه در محل اقامت صالحی در قاهره انجام شد، اخضر ابراهیمی گزارشی از آخرین تحولات جاری در سوریه و فعالیت‌های خود برای خاتمه بحران ارائه داد.

صالحی نیز با اشاره به شرایط سخت و حساس در سوریه و ضرورت به کارگیری اهتمام و تلاش‌های مستمر و فراوان برای حل این مشکل، از تلاش‌های اخضر ابراهیمی تقدیر کرده و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای همکاری و کمک به حل و فصل این مشکل اعلام کرد.

وی با اشاره به مواضع روشن کشورمان نسبت به این مسئله از ابتدای این بحران، راه حل سوری – سوری بدون دخالت خارجی و توقف خشونت و انجام گفت‌وگوی ملی را تنها راه برون رفت از این مشکل توصیف کرد.

اخضر ابراهیمی نیز با تقدیر از طرح جمهوری اسلامی ایران در این خصوص، تصریح کرد: کشور شما در منطقه مهم است و از جایگاه و نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه می‌توان در راستای مصلحت منطقه استفاده کرد.

وی تأکید کرد که همه تلاش‌ها و طرح‌ها باید در جهت مصلحت مردم و کشور سوریه باشد.

طرفین در این دیدار بر ضرورت و اهمیت استمرار رایزنی‌های فیمابین تأکید کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول