اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هفته نامه المنار:

سقوط رژیم بحرین مقدمه سقوط سایر رژیم‌های عربی حوزه خلیج فارس است

خبرگزاری فارس: المنار نوشت حمایت آمریکا و عربستان از سرکوب‌گری آل خلیفه در بحرین به این علت است که آنها معتقدند سقوط رژیم بحرین به سقوط سایر رژیم های عربی حوزه خلیج فارس منجر می‌شود.

سقوط رژیم بحرین مقدمه سقوط سایر رژیم‌های عربی حوزه خلیج فارس است

به گزارش فارس، هفته نامه فلسطینی المنار در گزارشی نوشت که آمریکا از سیاست‌های سرکوب گرایانه رژیم آل خلیفه حمایت می‌کند و عربستان سعودی نیز از حمایت از رژیم آل خلیفه استقبال می‌کند، علت این اقدام این است که آنها سقوط رژیم بحرین را مقدمه ای برای سقوط سایر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس می‌دانند.

این نشریه فلسطینی می‌افزاید که آمریکا با وجود محکوم کردن مصوبه دادگاه عالی بحرین، با قدرت از سیاست‌های عربستان سعودی در سرکوب تظاهرات کنندگان و اعتراضات مردمی در بحرین حمایت می‌کند.

این نشریه به نقل از منابع دیپلماتیک عربی و اروپایی می نویسد که واشنگتن با ریاض و دوحه در راستای پوشش ضعیف اتفاقات مربوط به به درگیری‌ها و اعتراضات مردمی در بحرین همکاری می‌کند، چرا که این کشور سقوط رژیم دیکتاتوری در بحرین تحت فشار شهروندان و ثمر دادن اعتراضات آنان را آغازی برای دومینوی سقوط سایر رژیم های عربی حوزه خلیج فارس و بویژه رژیم آل سعود در عربستان می‌داند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول