اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در‌ حاشیه سفر وزیر امور خارجه صورت گرفت

بازدید صالحی از نمایندگی جامعة‌المصطفی در غنا

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به کشور غنا سفر کرده است از نمایندگی جامعةالمصطفی العالمیه در این کشور بازدید کرد.

بازدید صالحی از نمایندگی جامعة‌المصطفی در غنا

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی جامعة المصطفی العالمیه، علی‌اکبر صالحی که در رأس هیئتی بلند پایه برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید غنا در آکرا حضور داشت در آخرین روز از سفر خود با حضور در حوزه علمیه اهل‌البیت(ع) ضمن بازدید از بخش‌های مختلف مدرسه با روند آموزشی آن آشنا شد.

در این بازدید که روز گذشته انجام شد، وزیر امور خارجه با حضور در جمع استادان و طلاب، طی سخنانی به زبان عربی بر لزوم تلاش و کوشش مضاعف طلاب برای کسب معارف اسلامی اذعان کرده و با اشاره به نیاز جامعه به اسوه‌های با تقوا، بر اهمیت آراستگی طلاب به تقوای الهی و فضایل اخلاقی تاکید کرد.

در ابتدای این بازدید حجت‌الاسلام صدرالسادات مدیر حوزه اهل‌‌البیت(ع) ضمن خوش آمدگویی به حاضران، گزارشی از تاریخچه تأسیس این حوزه و فعالیت‌های مختلف آن ارائه کرد.

وی با اشاره به تاسیس حوزه اهل‌البیت(ع) در سال 1368 اظهار کرد: تاکنون بالغ بر 300 نفر از طلاب در این مدرسه دانش‌آموخته شده‌اند و در حال حاضر 120 طلبه از کشورهای غنا، نیجریه، ساحل عاج، توگو و بورکینافاسو در رشته فقه و معارف اسلامی در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

مدیر حوزه اهل‌البیت(ع) از روابط صمیمانه میان مدیریت و استادان این حوزه با علمای سایر مذاهب اسلامی در غنا، به عنوان الگویی مناسب و قابل توجه از وحدت اسلامی یاد کرد.

در این دیدار طلاب با هم‌خوانی تواشیح در رثای اهل بیت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) حضور وزیر امور خارجه را گرامی داشتند.

انتهای پیام/2258/ج/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول