اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از نارضایتی هیئت‌های ورزشی اصفهان

واگذاری سالن‌های ورزشی به هیئت‌ها ضابطه خاصی ندارد / تأثیرگذاری مناسبات و ارتباطات

خبرگزاری فارس: واگذاری سالن‌های ورزشی استان اصفهان بین هیئت‌های ورزشی که بدون اصول و ضوابط خاصی صورت گرفته، زمینه بروز مشکلاتی برای ورزش استان و نارضایتی شدید برخی از روسای هیئت‌های ورزشی این استان را به همراه داشته است.

واگذاری سالن‌های ورزشی به هیئت‌ها ضابطه خاصی ندارد / تأثیرگذاری مناسبات و ارتباطات

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در راستای درآمدزایی هیئت‌های ورزشی و همچنین استفاده ورزشکاران و مربیان رشته‌های ورزشی مختلف، سالن‌ها و مجموعه‌های ورزشی استان اصفهان در اختیار برخی از هیئت‌های ورزشی قرار گرفته است.

با این حال قرار دادن این سالن‌های ورزشی به هیئت‌ها، تابع قوانین خاصی نبوده است تا نارضایتی‌های زیادی در این رابطه شکل بگیرد و بسیاری از روسای هیئت‌های ورزشی نسبت به ناعدالتی رخ داده در این زمینه معترض باشند.

طی دو سال گذشته با توجه به مشکلات مالی موجود در ورزش اصفهان و اختصاص پیدا نکردن بودجه‌ای به هیئت‌های ورزشی، مشکل در اختیار نداشتن سالن برای برخی از هیئت‌ها به معضلی بزرگ تبدیل شده است.

هیئت‌هایی که سالن‌های ورزشی در اختیار دارند، با تکیه بر این امتیاز مثبت توانسته‌اند برنامه‌ها و اهداف خود را پیش ببرند و درآمد زایی نیز داشته باشند.

با این حال هیئت‌هایی که سالن یا مجموعه‌ای در اختیار ندارند، جدا از بحث درآمد زایی، باید برای تمرینات ورزشکاران نیز هزینه سالن پرداخت کنند.

این رویه در طول سال‌های گذشته و در دوران مدیریت مدیران ورزش استان همواره به یک مشکل ثابت و تکراری تبدیل شده است با این تفاوت که در هر دوره مدیریت برخی هیئت‌ها بنا به مناسباتی که وجود دارد، صاحب سالن می‌شوند و برخی دیگر سالن‌هایی را که در اختیار داشته‌اند، از دست می‌دهند.

به نظر می‌رسد مبنای واگذاری سالن یا مجموعه ورزشی به هیئت‌ها بر اساس نیاز واقعی آن‌ها نبوده و مناسبات پیرامونی و ارتباطاتی نقش تعیین کننده‌ای در این راستا ایفا می‌کند، همچنان که در زمان مدیر کل سابق ورزش استان اصفهان استخر انقلاب که پایگاه تخصصی ورزش شنا محسوب می‌شود، به هیئت سه‌گانه داده شد و شنیده می‌شود که قرار است مجموعه شهید نصر در اختیار هیئت کبدی قرار گیرد.

* واگذاری سالن‌های ورزشی عادلانه نیست

رئیس هیئت هاکی استان اصفهان معتقد است واگذاری سالن‌های ورزشی اصفهان به هیئت‌های ورزشی عادلانه نیست.

مجید معین با انتقاد از وضعیت واگذاری سالن‌های ورزشی بین هیئت‌های ورزشی استان اصفهان گفت: واگذاری سالن‌های ورزشی بین هیئت‌ها عادلانه نیست و برخی هیئت‌ها دو یا سه سالن در اختیار دارند و برخی دیگر از هیئت‌ها نیز با مشکل نبود سالن مواجه هستند، برای نمونه سالن پیروزی در حالی در اختیار هیئت ورزش‌های بومی و محلی قرار گرفته که عمده فعالیت این هیئت در روستاهاست و به این سالن نیاز مبرمی ندارند.

وی با بیان اینکه هیئت هاکی برای انجام برنامه‌های خود و تمرین ورزشکاران سالنی را در اختیار ندارد و با مشکلات زیادی مواجه شده‌ایم، تصریح کرد: از زمانی که ریاست هیئت را در اختیار گرفتم، از مدیر کل سابق درخواست سالن داشتم که تاکنون به این درخواست جوابی داده نشده است، تا به حال سه بار تصمیم گرفته شده که سالنی به هیئت هاکی اختصاص پیدا کند اما به مرحله واگذاری نرسیده است تا با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کنیم.

*  برای تمرینات ورزشکاران به سالن نیاز داریم

رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان نیز اعتقاد دارد که این هیئت به دلیل تعدد رشته‌های تحت حمایت به ورزشگاه نیاز دارد.

احمد عطایی در مورد مشکل ورزشگاه نداشتن این هیئت گفت: هیئت انجمن‌های ورزشی رشته‌ها و ورزشکاران زیادی را تحت پوشش دارد و برای تمرین ورزشکاران نیاز به سالنی داریم که در اختیار هیئت باشد.

وی ادامه داد: در زمان مدیر کلی خدابخش مذاکرات زیادی داشتیم تا یک مجموعه ورزشی در اختیار ما قرار گیرد و سه بار نیز مقرر شد که سالن جروکان به هیئت ما داده شود اما هر بار به دلایلی این امر منتفی شد.

عطایی ادامه داد: بدون در اختیار داشتن سالن، کاری از دست ما بر نمی‌آید و این مسئله را به اطلاع مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان نیز رسانده‌ام.

* اداره کل تمایلی برای دادن استخر به هیئت سه‌گانه ندارد

سرپرست هیئت سه‌گانه استان اصفهان نیز در اختیار داشتن یک استخر را برای ورزشکاران هیئت ضروری عنوان کرد و گفت: تاکنون چند بار از اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان درخواست استخر کرده‌ایم اما به نظر می‌رسد تمایلی برای انجام این درخواست وجود ندارد.

رضا رهنما با بیان اینکه هیئت سه‌گانه با توجه به اینکه از سه رشته شنا، دوچرخه سواری و دوومیدانی تشکیل شده است، برای تمرینات خود با مشکلات زیادی روبرو است، تصریح کرد: برای تمرینات شنا ورزشکاران نیاز مبرمی به در اختیار داشتن استخر داریم و بارها از اداره کل ورزش و جوانان درخواست کرده‌ایم استخری را در اختیار ما قرار بدهند.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی که برای واگذاری سالن و مجموعه ورزشی به هیئت‌ها برنامه‌ریزی شده ، باز هم هیئت سه‌گانه در نظر گرفته نشده است و انگار اراده‌ای برای این تحقق این مسئله وجود ندارد.

انتهای پیام/63006/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول