اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تاکستان:

احیای وقف از ابعاد اقتصاد اسلامی است

خبرگزاری فارس: فرماندار تاکستان گفت: گسترش وقف حرکت دو‌سویه مردم و مسئولان را می‌طلبد و فریضه وقف از ابعاد مهم در اقتصاد اسلامی است.

احیای وقف از ابعاد اقتصاد اسلامی است

علی اکبریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تاکستان با بیان اینکه هفته وقف فرصتی برای گسترش فرهنگ وقف است، اظهار داشت: باید امیدوار بود تا یک انسجام فکری، حرکتی و چند جانبه از سوی نهاد‌های مختلف و مردمی در این حوزه برای توسعه اصل وقف صورت گیرد.

فرماندار تاکستان افزود: مسئله وقف به عنوان یکی از آموزه‌های‌ الهی و همچنین لازم برای اجرا است و باید مانند فریضه‌هایی مانند نماز و روزه در جامعه مطرح شده تا جامعه‌ای پویاتر و متعالی‌تر را مشاهده کنیم.

وی پیرامون ریشه و فلسفه تشکل وقف تصریح کرد: واژه وقف در اصطلاح فقهی به معنای نگهداشت و حبس کردن عین مالک و نیز مصرف کردن منازعه این مهم در راه رضای خداوند متعال است.

فرماندار تاکستان با بیان اینکه بنابر اعتقاد برخی علما وقف در معنای حبس عین بر ملک خدای تعالی است، بیان داشت: مسئله وقف در اعتقادات مردم جامعه راهی است برای اینکه پیش از مرگ در کارنامه اخروی‌شان اعمال خیر و ثواب الهی ضبط شده و گناهانشان آمرزیده شود.

اکبریان با تبیین دیدگاه‌های مختلف پیرامون حوزه وقف تصریح کرد: از دید مردم وقف آموزه‌‌ای دین برای تقرب بیشتر به درگاه خداوند و نیز فرصتی مناسب است که در طول آن آحاد مسلمانان می‌توانند در ساختن جامعه از راه تقسیم اموال به نفع عموم مشارکت کرده و پاداش الهی کسب کنند.

وی پیرامون جهش اقتصادی بر مبانی منویات دینی تصریح کرد: اقتصاد اسلامی همواره ابعاد وسیع، تازه و همچنین نابی را برای رشد و توسعه اسلامی پیش‌بینی و افق‌گذاری کرده است.

فرماندار تاکستان با اشاره به اینکه متأسفانه در بسیاری از سفارش‌های اسلامی تبلیغ و تبیین به‌اندازه کافی صورت نگرفته است، ابراز داشت: فریضه وقف از ابعاد مهم در اقتصاد اسلامی است.

اکبریان آگاه‌سازی عمومی به وقف، تشریح ابعاد این مهم و تبیین تأثیرات فردی و اجتماعی احیای فرهنگ وقف را رسالت سنگین رسانه‌های جمعی و نیز مراکز پژوهشی برشمرد و خاطرنشان کرد: ترویج مسئله آگاه‌سازی مردم نسبت به آموزه‌های اسلامی دینی خویش تحکیم پایه‌های نظام اسلامی را به دنبال داشته و سبب تدوام اسلام می‌شود.

انتهای پیام/77005/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول