اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد تأکید کرد

لزوم توجه بیشتر به علامت‌های عبور حیوانات در جاده‌ها

خبرگزاری فارس: رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد گفت: حیوانات زیادی در جاده‌ها قربانی سرعت زیاد خودروها می‌شوند و ما نیز باید با توجه به علامت‌ها، عبور حیوانات در جاده‌ها را جدی‌تر بگیریم.

لزوم توجه بیشتر به علامت‌های عبور حیوانات در جاده‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، وقتی که از جاده‌ها با خودرو در حال عبور هستیم، حیواناتی را در کنار و یا در وسط جاده مشاهده می‌کنیم که بر اثر تصادف جان خود را از دست داده‌اند.

حیوانات هم جاندار محسوب می‌شوند که اگر کمی سرعت خودرو کنترل شود و به علائم مربوط در جاده‌ها توجه شود، تصادف خودروها با حیوانات کاهش پیدا می‌کند.

حیوانات اهلی و وحشی زیادی در جاده‌ها قربانی سرعت زیاد ماشین‌ها می‌شوند و همه انسان‌ها با دیدن مرگ حیوانات کنار جاده احساس خوبی ندارند، چراکه این جانداران هم حق حیات دارند.

با دیدن علائمی مثل علامت عبور حیوانات باید همه خودروها این آمادگی را داشته باشند که هر لحظه ممکن است، حیوانی از جاده عبور کند و در این لحظه باید راننده بتواند سرعت خودرو را به حداقل برساند، چراکه حیوانات قدرت این را ندارند که با توجه به سرعت ماشین‌ها سریع‌تر و یا کندتر از جاده عبور کنند، ولی راننده‌ها کنترل خودرو را در دست دارند و می‌توانند از بروز چنین تصادفاتی پیشگیری کنند.

گاهی در جاده‌ها مشاهده شده است که خودرویی که سرعت بالایی دارد، با نزدیک شدن به حیوانی که در وسط جاده رها شده است، در حال برخورد است و مجبور به ایستادن می‌شود که در این جا خودرو به دلیل ترمز ناگهانی منجر به چپ شدن و گاهاً خسارت جبران‌ناپذیری را در پی خواهد داشت.

این گونه تصادفات در برخی از فصول سال بیشتر به چشم می‌خورد و حیوانات وحشی بیشتر دچار چنین مشکلاتی می‌شوند.

در ادامه رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بروجرد گفت: این گونه تصادفات در اکثر فصول سال مشاهده می‌شود، ولی بیشتر آن‌ها در فصل زادآوری و فصل مهاجرت صورت می‌گیرد.

امیر ساکت ادامه داد: حیوانات زیادی از جاده‌ها عبور می‌کنند و ما نیز باید توجه به علامت‌های عبور حیوانات را جدی‌تر بگیریم.

وی اظهار داشت: اکثر حیوانات قربانی شده در جاده‌ها سگ‌سانان هستند و باید در مسیرهایی که تاکنون چنین حادثه‌هایی رخ داده است، علامت‌های بیشتری در آنجا نصب شود، چراکه حیوانات قدرت عبور از جاده‌ها را کمتر دارند.

در ادامه این گزارش رئیس اداره راه و شهرسازی بروجرد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بروجرد عنوان کرد: باید با دیدن علائم هشداردهنده، آمادگی این را داشته باشیم که در صورت ورود حیوانات به جاده‌ها وسیله نقلیه کنترل شود و از برخورد با این حیوانات جلوگیری شود.

فرشاد یوسفوند عنوان کرد: در مسیرهایی از جاده که دارای گردنه‌های زیادی هستند، چنین حوادثی بیشتر مشاهده می‌شود.

وی اظهار داشت: راه و شهرسازی، سطح جاده‌ها را در همه موارد و در چنین تصادفاتی پاکسازی می‌کند، تا از بروز حوادث بعدی مانند برخورد وسایل نقلیه دیگر با لاشه‌های این حیوانات جلوگیری شود.

یوسفوند متذکر شد: راه و شهرسازی حیواناتی را که در جاده هستند را به کنار جاده‌ها منتقل می‌کند.

گفتنی است،‌ اگر در هنگام رانندگی بتوانیم سرعت مجاز داشته باشیم و به علائم در سطح جاده‌ها توجه کنیم از بروز چنین حوادثی جلوگیری می‌شود.

===============

گزارش از مرجان سلیمانی

===============

انتهای‌پیام/2304/م30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول