اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر نیرو خبر داد

واگذاری 350 واحد نیروگاهی به بخش خصوصی

خبرگزاری فارس: وزیر نیرو از واگذاری 350 واحد نیروگاهی به بخش خصوصی در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی خبر داد.

واگذاری 350 واحد نیروگاهی به بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مجید نامجو ظهر امروز در آیین افتتاح پروژه‌های عمرانی، صنعتی و درمانی استان سمنان که با حضور رئیس جمهور در سالن هلال‌احمر سمنان برگزار شد، اظهار داشت: تا روز گذشته، 106 میلی‌متر بارندگی در کشور گزارش شده است که بر اساس آمارهای درازمدت، افزایش 28 درصدی از خود نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: در صورتی که این بارندگی‌ها در بهمن ماه نیز به همین خوبی ادامه داشته باشد، کشورمان پس از پنج سال خشک‌سالی، امسال قادر خواهد بود به خوبی این بحران را پشت سر بگذارد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در صنعت برق رتبه چهاردهم جهان را در اختیار دارد، اظهار داشت: 67 هزار و 806 مگاوات برق در کشور تولید می‌شود و این امر جایگاه ایران را در بین کشورهای جهان در وضع خوبی قرار داده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه متخصصان ایرانی هم‌اکنون در 20 کشور جهان در حال اجرای طرح‌های برق و آب هستند، گفت: این امر نشان می‌دهد که ایران به خوبی به دانش فنی اجرای این قبیل طرح‌ها دست پیدا کرده است و امروز خدمات خود را در سراسر جهان گسترش می‌دهد.

نامجو  با بیان اینکه صنعت برق ایران به واسطه دو رخداد مهم در آستانه‌ تحولی عظیم قرار دارد، اظهار داشت: ظرفیت تولید برق  امروز افزایش قابل توجهی داشته است و وزارت نیرو در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی، 350 واحد نیروگاهی با 28 هزار و 500 مگاوات ظرفیت تولید را به بخش خصوصی واگذار کرده است.

نامجو تصریح کرد: با اضافه کردن مجموع ظرفیت‌هایی که بخش خصوصی در حوزه برق ایجاد کرده است، در حال حاضر می‌توان گفت که ظرفیت 35 هزار مگاواتی نیروگاهی در اختیار بخش خصوصی قرار دارد.

وزیر نیرو تصریح کرد: در برهه کنونی، 51 درصد کل ظرفیت نیروگاهی کشور و 60 درصد ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی ایران در حوزه برق در اختیار بخش خصوصی قرار دارد و این امر نشان می‌دهد که وزارت نیرو به دنبال خارج شدن تصدی‌ها از بدنه دولت بر اساس اصل 44 قانون اساسی است.

وی همچنین با بیان اینکه برای پروژه‌هایی که امروز در استان سمنان به بهره‌برداری رسید و شامل نیروگاه سیکل ترکیبی شهید بسطامی شاهرود و نیروگاه قدس سمنان می‌شود، هزینه‌های هنگفتی انجام شده است، گفت: هر دوی این نیروگاه‌ها جزو طرح‌های مهر ماندگار بود که امروز به دست رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.

نامجو تصریح کرد: با بهره‌برداری از این دو نیروگاه، 30 هزار مگاوات به ظرفیت برق کشور افزوده شد و به زودی این رقم به 70 هزار مگاوات افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: ایجاد پایداری شبکه برق در استان سمنان از مهم‌ترین اهداف اجرای این دو طرح نیروگاهی بوده است.

وزیر نیرو گفت: نیروگاه‌های سمنان و شاهرود علاوه بر تامین نیاز استان، با توجه به اینکه در شریان‌های حیاتی ارتباطی قرار دارند، قادر خواهند بود نیاز استان‌های همجوار را نیز تامین کنند و در شبکه‌ سراسری برق موثر باشند.

انتهای پیام/2249/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول