اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

قیمت هر کیسه کود ازته 13 هزار ریال افزایش یافت

خبرگزاری فارس: معاون جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه قبلاً هر کیسه کود ازته به قیمت 67 هزار و 500 ریال عرضه می‌شد، گفت: امسال این قیمت در هر کیسه به 200 هزار ریال افزایش یافته است.

قیمت هر کیسه کود ازته 13 هزار ریال افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز ایوب ایرانی‌فام صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه این روزها افزایش قیمت کودهای شیمیایی موجب شده کشاورزان تمایل کمتری به استفاده از این کودها داشته باشند، اظهار کرد: انتظار می‌رود تولیدکنندگان با استفاده بهینه از کودهای شیمیایی در مزارع و باغات، روز به روز محصولات کشاورزی سالم‌تر و طبیعی‌تر تولید و به بازار مصرف عرضه شود.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت کودهای شیمیایی در راستای هدفمندسازی یارانه‌ها بوده ولی یارانه‌ها کلاً از نهاده‌های کشاورزی(کود و سم) به خاطر حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی حذف نشده است، افزود: این افزایش تنها در حد تعادل انجام گرفته تا بهره‌برداران توان خرید آن را داشته باشند. 

ایرانی‌فام با بیان اینکه قبلاً کودهای ازته کیسه‌ای به قیمت 67 هزار و 500 ریال عرضه می‌شد، گفت: امسال این قیمت در هر کیسه به 200 هزار ریال افزایش یافته است همچنین کودهای فسفاته نیز که قبلاً کیسه‌ای 96 هزار ریال عرضه می‌شد، امسال کشاورزان هر کیسه آن را به قیمت 350 هزار ریال تهیه می‌کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه این امر منجر شده مصرف کودهای شیمیایی بهینه و با آزمون خاک مورد استفاده کشاورزان قرار گیرد، افزود: با توجه به این موضوع تولیدکنندگان محصولات کشاورزی رغبت بیشتری به مصرف کودهای آلی و زیستی نشان داده‌اند.

وی تاکید کرد: از این رو این کودها در بین کشاورزان جایگاه خاصی در تولید برای خودشان باز کرده که ما را به طرف تولید محصول سالم هدایت می‌کند و از آن طرف هم تولیدکننده به علت قیمت قابل توجهی که خرید کودهای شیمیایی برایش تحمیل می‌کند مصرف آن را بهینه و براساس توصیه‌های فنی کارشناسان استفاده می‌کند.

انتهای پیام/60002/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول