اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش بشرویه خبر داد

پاداش 450 هزار تومانی برای باسواد کردن هر بی‌سواد

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش بشرویه گفت: هر فردی که بتواند یک بی‌سواد را باسواد کند، 450 هزار تومان پاداش می‌گیرد.

پاداش 450 هزار تومانی برای باسواد کردن هر بی‌سواد

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، جواد صارمی ظهر امروز در نشست بررسی راهکارهای اجرایی برای جذب بی‌سوادان در بشرویه اظهار کرد: از ویژگی‌های دین مبین اسلام و جامعه اسلامی این است که مردم به حقوق خود آگاه شوند که لازمه آن سواد خواندن و نوشتن است.

وی ادامه داد: نهضت سوادآموزی اقدام با ارزشی برای رفع بی‌سوادی در جامعه است که از بروز معضلات اجتماعی ناشی از ناآگاهی و بی‌سوادی مردم جلوگیری می‌کند.

رئیس آموزش و پرورش بشرویه افزود: در راستای تحقق منویات رهبری در زمینه رفع معضل بی‌سوادی در کشور، معاونت سوادآموزی با ساختار جدید از ادغام دو نهاد آموزش و پرورش و نهضت سوادآموزی ایجاد شده است.

صارمی تصریح کرد: امروزه متولی جذب بی‌سوادان و تعلیم آنها آموزش و پرورش بوده و موظف است با استفاده از تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود برای شناسایی، جذب و آموزش افراد بی‌سواد اقدام شود.

وی یادآور شد: تمام امکانات آموزشی و لوازم‌التحریر برای باسواد کردن افراد 11 تا 49 سال فراهم شده است و افراد علاقه‌مند برای باسواد کردن اعضای بی‌سواد خانواده‌ می‌توانند به آموزش و پرورش مربوطه مراجعه کنند و مسئولان این نهاد با در اختیار قرار دادن کتاب‌ها، راهنمایی‌های لازم را به آنان برای تحقق این امر ارائه می‌دهند.

رئیس آموزش و پرورش بشرویه ادامه داد: در طرح آموزش فرد به فرد، هر کس بتواند بی‌سوادی را باسواد کند 450 هزار تومان پاداش به ازای هر فرد به آموزش دهنده پرداخت می‌شود.

صارمی اظهار کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا افراد علاقه‌مند به آموزش بی‌سوادان را معرفی کنند تا با استفاده از تمام اهرم‌های تشویقی و برنامه‌ریزی، افراد بی‌سواد جذب کلاس‌ها شوند.

وی گفت: به طور معمول افراد بی‌سواد رغبتی برای یادگیری نشان نمی‌دهند که لازم است آموزشیاران با ایجاد شوق و انگیزه آنها را برای حضور در کلاس‌ها و سوادآموزی تشویق کنند.

انتهای پیام/69006/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول