اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

جبهه‌بندی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان علیه هگل

خبرگزاری فارس: یک روزنامه اتریشی در گزارشی به مخالفت ۲ حزب اصلی آمریکا با نامزد منتخب رئیس‌جمهور این کشور برای تصدی وزارت دفاع این کشور پرداخت.

جبهه‌بندی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان علیه هگل

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه اتریشی «وینر تسایتونگ»، «چاک هگل» سناتور جمهوری‌خواه یکی از نامزدهای تصدی وزارت دفاع آمریکا است. اما «باراک اوباما» نباید تعجب کند که با این تصمیم وی مخالفت می‌شد.

در این گزارش آمده است که هم دموکرات‌ها و هم سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا درباره مسئولیت جدید هگل که پیش از این سناتور ایالت «نبراسکا» بود، ابراز شک و تردید کرده‌اند. می‌توان گفت سخنان هگل درباره عراق، ایران، اسرائیل و  همجنس‌گرایان در این کشور باعث شده تا انگشت اتهام به سوی وی گرفته شود.

 

این سیاستمدار 66 ساله، از مشاوران عالی رتبه اوباما در مسائل اطلاعاتی و امنیتی است.وی که از کهنه سربازان جنگ ویتنام بود، سابقه فعالیت 12 ساله تا سال 2008  را در سنا دارد.

بر اساس این گزارش،تحلیلگران جمهوری‌خواه در هفته‌های گذشته به شدت از هگل انتقاد کرده‌اند. مخالفت وی با صدور قطعنامه علیه ایران و تروریست خواندن سپاه پاسداران ایران از جمله موارد انتقادی درباره وی است.

 

هگل همچنین از رئیس جمهور پیشین آمریکا خواسته بود که بدون پیش شرط با رهبر ایران گفت‌وگو کند و با طرح افزایش نیروهای آمریکایی در عراق نیز مخالفت کرده بود.

مواضع هگل در برابر اسرائیل نیز با انتقادهای فراوانی مواجه شده است. وی در سال 2002 از اسرائیل خواسته بود تا تمایل خود مبنی بر برقرارری صلح با فلسطینیان را  نشان دهد.تعداد کمی از سناتورهای جمهوری‌خواه از هگل حمایت کرده‌اند. در این بین به نظر می‌رسد که اوباما تنها حامی وی است و هگل را وطن‌پرست نامیده است که این وضعیت انتخاب وی در سمت وزیر دفاع را دشوار می‌کند.

انتهای پیام/ط.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول