اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزرای احتمالی آمریکا در فیلتر صهیونیست‌ها

خبرگزاری فارس: سازمان صهیونیست آمریکا، شایعه مبتنی بر انتخاب یکی از نمایندگان کنگره آمریکا به سمت وزارت دفاع این کشور را به دلیل مواضع وی در قبال ایران، به شدت مورد انتقاد قرار داد.

وزرای احتمالی آمریکا در فیلتر صهیونیست‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس، سازمان صهیونیست آمریکا، شایعه مبتنی بر انتخاب یکی از نمایندگان کنگره آمریکا به سمت وزارت دفاع این کشور را به دلیل مواضع وی در قبال ایران، به شدت مورد انتقاد قرار داد.

کنگره آمریکا یکی از نهادهایی است که مهمترین حامیان صهیونیست را در خود جای داده است. روندی که این اشخاص طی می کنند تا به قدرت برسند یکی از اهداف مهم صهیونیسم بین الملل را تشکیل می دهد و در این راستا سازمانها، لابی ها و گروههای صهیونیستی بسیاری مشغول به فعالیت هستند.

در واقع اقدامات صهیونیسم بین الملل برای دستیابی به این هدف، یکی از مأموریت های ویژه ای است که در نهادهای مهم تصمیم گیرنده مانند مجلس نمایندگان، سنا و نیز در مناصب رده بالای آمریکا در جریان است.

بر این اساس سازمانها و گروههای صهیونیستی تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا اشخاص مورد نظر خود را به پارلمان فرستاده و یا در مناصب مهم جای دهند. این اشخاص پس از ورود به قدرت، منافع صهیونیست ها را چه در حوزه های داخلی و چه در روابط بین المللی دنبال کرده و از شیوه های مختلف درصدد اعمال نفوذ در سیاست ها و تصمیمات برمی آیند.

بر این مبنا لابی ها و سازمانهای صهیونیستی به شدت در مقابل کوچکترین مخالفت نسبت به سیاست های مورد نظر خود، که گاهاً از سوی سیاستمداران مستقل بیان می شود، موضع گرفته و در برابر آن به واکنش می پردازند. جالب توجه است که در این میان اشخاصی که حتی منافع ملی آمریکا را معیار تصمیمات و خط مشی های خود قرار دهند، به عنوان اشخاص ضدصهیونیست مشخص گردیده و مورد دشمنی های آشکار و پنهان صهیونیست ها قرار می گیرند. 

سازمان صهیونیست آمریکا مدعی شده است که یکی از نامزدهای احتمالی برای وزارت دفاع آمریکا، از حامیان ایران به شمار آمده و در نتیجه تصمیم اوباما برای انتصاب این شخص باید مورد تجدید نظر قرار گیرد.

این سازمان صهیونیستی ادعا می کند: «شایع شده که چاک هیگل سناتور سابق، از سوی اوباما برای وزارت دفاع این کشور در نظر گرفته شده است. این مسئله موجب غافلگیری حامیان اسرائیل و نیز کسانی که می خواهند مانع از دستیابی ایران به توان هسته ای شوند، شده زیرا این شخص به عنوان یکی از حامیان ایران و نیز مدافع گروههای تروریستی ضداسرائیلی شناخته می شود.»

سازمان صهیونیست آمریکا در ادامه به عملکرد این نماینده سنا از سال 2001 به بعد پرداخته و ضمن انتقاد از مواضع هیگل، اقدامات وی را مخالف برنامه های صهیونیستی می داند.

در بیانیه این سازمان صهیونیستی که به امضای رؤسای آن و شماری از مقامات دیگر صهیونیست رسیده، آمده است: «در صورت انتخاب هیگل به سمت وزیر دفاع، ما نگرانی‌های واقعی خود را نسبت به این انتخاب ابراز داشته و از سوی شورای ملی یهودیان دموکرات با این تصمیم به مخالفت می پردازیم. باید پذیرفت که انتخاب این شخص برای منافع آمریکا و اسرائیل بسیار خطرناک است.»

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول