اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تظاهرات در بابل و شهرک صدر عراق در حمایت از دولت مالکی

خبرگزاری فارس: صدها نفر در استان بابل و شهرک صدر در حمایت از مواضع دولت عراق در قبال طائفه‌گری و فتنه‌انگیزی‌ها تظاهرات کردند.

تظاهرات در بابل و شهرک صدر عراق در حمایت از دولت مالکی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «السومریة نیوز»، صدها نفر از ساکنان استان «بابل» با برگزاری تظاهرات، خواستار عدم لغو قانون بازخواست و عدالت، ماده 4 مبارزه با تروریسم شدند و از دولت خواستند تا حکم اعدام محکومان در انفجارهای این استان را اجرا کند.

«احمد علی» رئیس انجمن «شهداء الشاوی» در این‌باره گفت: صدها نفر از ساکنان منطقه الشاوی و حلة صبح امروز این تظاهرات را برگزار کردند.

وی افزود: اغلب این تظاهرات‌کنندگان از خانواده‌های قربانیان انفجارهای چند ماه اخیر در این استان بودند.

علاوه بر این، بسیاری از ساکنان شهرک صد بغداد نیز امروز با برگزاری تظاهرات، از دولت عراق حمایت و طائفه‌گری در کشور را رد کردند.

این در حالی است که از یکشنبه گذشته، استان‌های الانبار و صلاح‌الدین، شاهد تظاهرات‌های گسترده است و شرکت‌کنندگان در این تظاهرات، خواستار آزادی محافظان «رافع العیساوی» وزیر دارایی عراق که به دخالت داشتن در حملات تروریستی اعتراف کرده‌اند، هستند. آنها همچنین خواستار لغو قانون بازخواست و عدالت و ماده 4 مبارزه با تروریسم هستند.

برخی از تظاهرات‌کنندگان پرچم‌های رژیم سابق عراق و ارتش آزاد سوریه را در دست دارند و برخی نیز تصاویری از صدام و اردوغان نخست‌وزیر ترکیه در دست دارند که این امر بیانگر دخالت‌ بعثی‌ها و طرف‌های خارجی در این اعتراض‌ها است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول