اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

14 درصد دانش‌آموزان آذربایجان شرقی در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: 14 درصد نوآموزان و دانش‌آموزان استان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

14 درصد دانش‌آموزان آذربایجان شرقی در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند

فیروز رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با بیان اینکه در حال حاضر 7 هزار و 266 مدرسه با 32 هزار و 374 کلاس درس در آذربایجان‌شرقی وجود دارد، اظهار کرد: 657 هزار و 980 دانش‌آموز با تراکم متوسط 20.32 در مدارس استان مشغول تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: 14 درصد نوآموز و دانش‌آموز در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه تمام مناطق روستایی استان برای انسداد بی‌سوادی زیر‌پوشش این اداره کل قرار دارند، افزود: هیچ دانش‌آموز روستایی بدون مدرسه نیست به طوری که مدارس یک دانش‌آموزی در هشت روستا، دو دانش‌آموزی در 25 روستا و سه دانش‌آموزی در 19 روستای استان وجود دارد.

رضایی با بیان اینکه 20 درصد مدارس استان آذربایجان‌شرقی در برنامه مقاوم‌سازی قرار دارد، اظهار کرد: در روستاهای بی‌ثبات از نظر جمعیت آموزش و پرورش به دنبال ساختمان‌سازی نیست و از مدارس پیش ساخته استفاده می‌کند.

رضایی با اشاره به اینکه در حال حاضر 47.1 درصد دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش مشغول به تحصیل هستند، افزود: در حال حاضر 40.1 درصد دانش‌آموزان کشور در رشته‌های فنی و حرفه‌ای مشغول به تحصیل هستند.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون در سطح هنرستان‌های استان به ازای هر 18 هنرجو یک نفر هنرآموز وجود دارد که کافی نیست و برای رسیدن به حد استاندارد به 800 نفر هنرآموز نیاز داریم.

انتهای پیام/60002/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول