اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سخنگوی مقتدا صدر در گفت‌وگو با فارس:

هدف از بالا بردن عکس‌ صدام در تظاهرات الانبار «تجزیه عراق» است

خبرگزاری فارس: سخنگوی رسمی جریان صدر عراق گفت: بالا بردن عکس‌های صدام و پرچم‌های قدیمی عراق در تظاهرات استان الانبار، در راستای تلاش برای تقسیم و تجزیه این کشور است.

هدف از بالا بردن عکس‌ صدام در تظاهرات الانبار «تجزیه عراق» است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از عراق، صلاح العبیدی سخنگوی رسمی سیدمقتدا صدر رهبر جریان صدر عراق گفت: بالا بردن عکس های صدام حسین و پرچم های قدیمی عراق در تظاهرات استان الانبار، تلاشی است که در راستای تقسیم کشور جا دارد.

وی هدف از تظاهرات در الانبار را طرح حقوق مردمی بر اساس اصول حقوق بشر دانسته و تصریح کرد: برخی طرف‌ها با دخالت در این تظاهرات در تلاش برای وارد کردن مسائل مختلف در آن هستند.

العبیدی تاکید کرد: تظاهرات حق مردم است و دولت باید پاسخگوی خواسته های مردم باشد.

وی با اشاره به اینکه همه سیاستمداران عراقی یکدیگر را به وابستگی به بیگانگان متهم می کنند، تصریح کرد: جریان صدر روند اوضاع و تحولات آن را به دقت زیر نظر دارد و چه بسا به منظور نزدیک کردن دیدگاههای طرفهای مختلف عراقی، گامهایی را اتخاذ کند.

سخنگوی رهبر جریان صدر در ادامه، بستن پرونده ترویست و قانون بازخواست و عدالت و نیز بازگشت بعثی ها را رد کرد.

وی در مورد کنفرانس مقتدا صدر اظهارداشت: تظاهرات کنندگان به سخنرانی وی در مورد خودداری از طایفه گرایی و سردادن شعارهایی با این مضمون، پاسخ مثبت دادند.

چند روزی است که در شهرهای مختلف عراق از جمله بغداد، موصل، سامرا، کرکوک و تکریت تظاهرات‌هایی علیه دولت مالکی برگزار می‌شود و شرکت کنندگان پرچم‌های ارتش آزاد سوریه، رژیم صدام و تصاویری از اردوغان را که به دخالت در امور داخلی عراق متهم است، در دست داشتند. آنها خواستار آزادی تمامی زندانیان سیاسی و لغو قانون بازخواست و عدالت هستند. برخی از آنها نیز شعار برکناری مالکی را سر می‌دهند و خواستار نافرمانی مدنی سراسری در عراق هستند.

 

نخست‌وزیر عراق چند روز پیش، بعثی‌ها و القاعده را عامل تحریک و برگزاری این تظاهرات‌های فتنه‌انگیزانه و ایجاد جنگ داخلی در کشور و تجزیه عراق دانسته بود.

 

عزت الدوری معاون سابق دیکتاتور معدوم عراق طی یک فیلم ضبط شده، به دخالت در اعتراض‌های کنونی عراق اعتراف کرد و بر اظهارات «نوری المالکی» نخست‌وزیر مبنی بر نقش بعثی‌ها در تظاهرات‌های چند روز اخیر در عراق صحه گذاشت.

 

رهبر جریان صدر با اعلام آمادگی برای دستگیری و مجازات معاون سابق دیکتاتور معدوم عراق گفت که او می‌خواهد این کشور را به سوی یک فتنه طائفه‌ای سوق دهد.

 

دفتر «مقتدا صدر» رهبر جریان صدر با صدور بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن به دست خبرگزاری فارس رسید، به اظهارات «عزة الدوری» سرکرده حزب منحله بعث عراق واکنش نشان داد.

 

 در این بیانیه آمده است:«الدوری کثیف‌تر از آن است که بتوان از او یا تهدیدهایش ترسید. او دشمن عراقی‌ها است و در عراق عزیر ما هیچ گوش شنوایی برای اظهارات او وجود ندارد. او حقیرتر از آن است که بخواهد عراقی‌ها را مزدور یا صفوی توصیف کند. عراقی‌ها اصحاب جهاد، فداکاری، ملی‌گرایی و شرافت هستند. عزة الدوری و روسایش مزدور آمریکا و اسرائیل هستند.»

 

در این بیانیه تاکید شده است: ظاهر شدن الدوری در فیلم در شرایط کنونی به این معناست که او می‌خواهد عراق را به یک فتنه طائفه‌ای خطرناک بکشاند که نتوان آتش آن را خاموش کرد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول