اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده عراقی شکایت علیه قطر، عربستان و ترکیه در شورای امنیت را خواستار شد

خبرگزاری فارس: یکی از نمایندگان پارلمان عراق، دولت و پارلمان این کشور را به طرح شکایت علیه قطر، عربستان و ترکیه در شورای امنیت سازمان ملل فراخواند.

نماینده عراقی شکایت علیه قطر، عربستان و ترکیه در شورای امنیت را خواستار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از بغداد، جمال البطیخ از اعضای پارلمان عراق و عضو فراکسیون البیضاء، دولت عراق و پارلمان این کشور را به شکایت از قطر، عربستان و ترکیه در شورای امنیت و در ارتباط با تحریک عراقی‌ها به برگزاری تظاهرات علیه نظام حاکم در عراق فراخواند.

وی اظهار داشت: با توجه به تحریک سه کشور مزبور به برگزاری تظاهرات علیه دولت مرکزی و درخواست سرنگونی آن و نیز اقدام علیه امنیت و سلامت دموکراسی در کشور، دولت و پارلمان عراق باید در شورای امنیت علیه آنان شکایت کنند. 

البطیخ تصریح کرد: دولت عراق و مجلس نمایندگان در قبال آگاهی عراقی‌ها و ایجاد الفت و وحدت بین آنان، مسئول بوده و باید در این ارتباط گامهایی را بردارند به ویژه اینکه تظاهراتی که با تحریک قطر، عربستان و ترکیه در عراق برگزار می‌شود، دسته بندی بین مردم و ایجاد خشونت طایفه‌ای در کشور را درپی خواهد داشت.

این عضو پارلمان عراق افزود: دولت و مجلس باید دخالت‌های بین‌المللی در مسائل کشور را متوقف کرده و علیه ترکیه، قطر و عربستان در شورای امنیت و سازمان‌های ذیربط شکایت کنند.

وی در توضیح این مطلب افزود: سه کشور مزبور، آشکارا در تلاش برای فتنه انگیزی در عراق و تحریک به برپایی تظاهرات به منظور سرنگونی نظام و تهدید امنیت کشور هستند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول