اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مالکی خواستار خویشتن‌داری نیروهای مسلح عراق شد

خبرگزاری فارس: نخست‌وزیر عراق ضمن هشدار درباره قصد تروریست‌ها برای منحرف کردن مسیر تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز مردمی، از نیروهای مسلح کشورش خواست خویشتن‌داری کنند.

مالکی خواستار خویشتن‌داری نیروهای مسلح عراق شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «السومریة نیوز»، «نوری المالکی» نخست‌وزیر عراق دیروز از نیروهای مسلح خواست تا مقابل تظاهرات‌کنندگان، خویشتن‌داری کنند.

وی طی بیانیه‌ای اعلام کرد: روند سیاسی کشور دچار چالش‌های بزرگی شده است که موجب می‌شود تمامی گروه‌های سیاسی به آن توجه کنند و درباره برنامه‌ریزی‌ها خارجی برای کشاندن کشور به درگیری‌های طائفه‌ای هشدار داد.

مالکی تصریح کرد: مصلحت ملی بر همه ما ملزم می‌کند که با یکدیگر همکاری داشته باشیم و فرصتها را از کسانی در کمین وحدت ملی کشور هستند، بگیریم زیرا بدون وحدت، حاکمیت و استقلال عراق در خطری حقیقی می‌افتد.

نخست‌وزیر عراق از نیروهای مسلح در ارتش، پلیس و سرویس‌های امنیتی خواست تا خویشتنداری کنند و فرصتها را از سازمانهای تروریستی که تلاش دارند تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز مردمی را به درگیری مسلحانه بکشانند، بگیرند. این سازمانهای تروریستی نباید این تظاهرات‌ها را از مسیر مسالمت‌آمیزش خارج کنند و مطالبات مشروع شهروندان عراقی را خدشه‌دار کنند.

ور در ادامه از مواضع علمای دینی از جمله شیخ علامه «عبدالملک السعدی» و تلاششان برای جلوگیری از هرگونه تندروی و طائفه‌گری تقدیر کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول