اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای استان اصفهان:

مجرمان اخلاقی در کمین اطلاعات جدید کاربران در فیسبوک هستند

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: مجرمان اخلاقی یا تبهکاران مهندسی اجتماعی در کمین اشتراک‌گذاری اطلاعات دسته اول کاربران به خصوص در شبکه‌ اجتماعی فیسبوک هستند.

مجرمان اخلاقی در کمین اطلاعات جدید کاربران در فیسبوک هستند

ستار خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه شبکه‌های اجتماعی همچون فیسبوک هر روز با مخاطبان بسیاری روبه‌رو است، اظهار کرد: با ظهور و توسعه سرویس‌های جدید و سیستم‌هایی برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی و گروهی این امکان  به وجود آمده است که اشتراک‌گذاری(sharing)، عکس، ویدئو و سایر محتواها برای کاربران فراهم شود.

وی افزود: سیستم‌ها یا به اشتراک‌گذاری اطلاعات این امکان را به فرد می‌دهد که منابع مشترکی را با دیگران ایجاد کنند و این در حالی است که اگر مسائل و الزامات امنیتی و اصول محرمانگی در این اشتراک گذاری‌ها رعایت نشود، آسیب جدی در حوزه‌‌های فردی، اجتماعی به وقوع می‌‌پیوندد.

رئیس پلیس فتای اصفهان تصریح کرد: در شبکه‌های اجتماعی همچون فیسبوک عکس‌ها و ویدئو‌ها و سایر اطلاعات شخصی را باید با کسانی به اشتراک گذاشت که اعتماد بالایی به آنها داریم و یا نسبت به تنظیمات محرمانگی آنها اطمینان داریم.

وی با بیان اینکه اطلاعات مکانی افراد مورد علاقه تبهکاران اجتماعی نیز است، ادامه داد: زمانی که از دستگاه‌های رایانه‌ای مجهز به(GPS) نظیر برخی از تلفن‌های همراه و تبلت‌ها استفاده ‌می‌کنید و در مکانی خارج از محل کار یا زندگی، مثلا در مسافرت هستید، اطلاعات مکانی خود را در سیستم‌های جانمایی مثل گوگل ارت به اشتراک نگذارید.

خسروی تاکید کرد: سیستم‌های به اشتراک گذاری اطلاعات مکانی نظیر گوگل ارت و ویکی‌پدیا می‌توانند مورد استفاده سیستم‌های جاسوسی دشمن نیز قرار گیرند.

وی اضافه کرد: تبهکارانی که از مهندسی اجتماعی برای مقاصد مجرمانه خود استفاده می‌کنند، هیچ اطلاعاتی از ارزشمندتر از اطلاعات دسته اولی که خود کاربران به اشتراک‌ گذاشته‌اند، ندارند.

خسروی توصیه کرد: عکس‌ها و ویدئو‌های شخصی و خانوادگی را در سایت‌های به اشتراک‌گذاری منتشر نکنید چرا که در این صورت شما صاحب آنها نیستید و این گونه محتواها به سرعت توسط مجرمان اخلاقی منتشر می‌شوند.

انتهای پیام/3012/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول