اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کنگان خبر داد

تولید سالانه 4 هزار تن گوشت سفید در کنگان

خبرگزاری فارس: فرماندار کنگان از تولید سالانه 4 هزار تن گوشت سفید در کنگان خبر داد.

تولید سالانه 4 هزار تن گوشت سفید در کنگان

تیمور یزدان‌شناس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کنگان اظهار داشت: شهرستان کنگان از شهرستان‌های مهم و استراتژیک در سطح استان و کشور است و در صنعت و اقتصاد ایران اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی به اهمیت کشاورزی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: این شهرستان با وجود اراضی حاصل‌خیز دارای ظرفیت بسیار بالایی در حوزه کشاورزی و دامداری است و تولیدات کشاورزی این شهرستان بسیار ارزشمند است.

فرماندار کنگان خواستار کیفیت‌بخشی به تولیدات کشاورزی شد و خاطرنشان کرد: از مجموعه جهاد کشاورزی شهرستان و کشاورزان منطقه انتظار داریم در راستای بهبود تولیدات کشاورزی خود اهتمام ورزند.

یزدان‌شناس تصریح کرد: بر اساس آمار موجود در حال حاضر 38 هزار هکتار اراضی زیرکشت در شهرستان کنگان وجود دارد و محصولات کشاورزی مختلفی در این شهرستان تولید می‌شود.

آبیاری تحت فشار 90 درصد از اراضی کنگان

وی از آبیاری تحت فشار 90 درصد از اراضی شهرستان کنگان خبر داد و گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته هم‌اکنون بیش از 90 درصد از اراضی کشاورزی شهرستان کنگان به صورت آبیاری تحت فشار آبیاری می‌شوند.

فرماندار کنگان با اشاره به جایگاه کنگان در تولیدات گوشت سفید و قرمز ابراز داشت: کنگان در دامداری نیز وضعیت ارزشمندی دارد و بخش عمده‌ای از تولیدات گوشت سفید و قرمز را به خود اختصاص داده است.

یزدانشناس از تولید 4 هزار تن گوشت سفید در کنگان خبر داد و عنوان کرد: در شهرستان کنگان تعداد سه واحد مرغداری با ظرفیت 56 هزار قطعه فعال هستند و سالانه بیش از 4 هزار تن گوشت سفید تولید می‌کنند.

این مسئول متذکر شد: نظارت بر دامداری‌ها و واحدهای مرغداری از وظایف مهم مسئولان دامپزشکی است و باید به گونه‌ای عمل کنیم که سلامت مردم تامین شود و گوشت سالم و بهداشتی را به مردم تحویل دهیم.

فرماندار کنگان در پایان اذعان داشت: استفاده از پتانسیل‌های کشاورزی شهرستان کنگان باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد و همه باید در راستای رشد و توسعه پایدار شهرستان گام برداریم.

انتهای پیام/2451/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول