اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه داراب:

مبارزه با بدحجابی نیاز به بسیج عمومی دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه داراب گفت: مبارزه با بدحجابی نیاز به یک بسیج عمومی دارد و مردم باید با امر به معروف و نهی از منکر، افراد بدحجاب را به سوی دستورات اسلام هدایت کنند.

مبارزه با بدحجابی نیاز به بسیج عمومی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از داراب، حجت‌الاسلام رضا صادقی در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر اظهار داشت: حجاب و عفاف باید با اعتقاد و باور افراد پیوند بخورد و لازمه رسیدن به این هدف پیوند بین حجاب و عفاف با کار فرهنگی است.

وی با بیان اینکه در زمینه عفاف و حجاب باید در فضاهای فرهنگی، آموزشی، فکری و اعتقادی فرهنگ‌سازی شود خاطرنشان کرد: حجاب با ریختن خون پاک علما و بزرگان دین و فرزندان امت اسلامی به دست ما رسیده است و نباید بگذاریم جامعه به سمت بدحجابی یا بی‌حجابی حرکت کند.

صادقی افزود: مبارزه با بدحجابی نیاز به یک بسیج عمومی دارد و مردم باید با امر به معروف و نهی از منکر، افراد بدحجاب را به سوی دستورات اسلام هدایت کنند.

وی با اشاره به اینکه حجاب، قبل از اسلام در میان اقوام دیگری مانند یهود، هندو، ایرانی و ... وجود داشته و اختصاص به اسلام ندارد ادامه داد: اسلام تنها برای حجاب حد و مرز معین کرده است که در این کار افراط و تفریط. نشود.

امام جمعه داراب در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیک شدن به هفته وقف گفت: یکی از بهترین تمهیدات دین اسلام در راستای دوراندیشی و تامین آینده مسلمین سنت حسنه وقف است.

صادقی رعایت مسائل شرعی در حوزه وقف را از سوی مردم و مسئولان ضروری دانست و اضافه کرد: در شهرستان داراب موقوفات بسیاری وجود دارد اما به نیت واقف عمل نمی‌شود و کسانی که موقوفات را در اختیار دارند حق موقوفه را پرداخت نمی‌کنند.

وی خطاب به مسئولان اداره‌ها و کسانی که موقوفه در اختیار آنها گذاشته شده است بیان کرد: هزینه‌هایی که بابت اجاره موقوفات تعیین شده بسیار ناچیز است اما همین هزینه ناچیز باید پرداخت تا در راستای نیت واقف هزینه شود.

انتهای پیام/2448/ی30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول