اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان:

پروژه ذخیره‏گاه جنگلی اورس در دامغان اجرا شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان از اجرای پروژه ذخیره‏گاه جنگلی اورس در منطقه ییلاقی اسپیرو واقع در شمال این شهرستان خبر داد.

پروژه ذخیره‏گاه جنگلی اورس در دامغان اجرا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی استان سمنان، حسین شوکتی‏نیا افزود: به استناد ماده یک قانون حفظ و حمایت از منابع طبیعی و ذخایر جنگلی مصوب سال 1371 مجلس شورای اسلامی و ماده 50 قانون حفاظت و بهره‏برداری از جنگل‏ها و مراتع، پروژه ذخیره‏گاه جنگلی اورس به مساحت 140 هکتار در منطقه ییلاقی اسپیرو اجرا شد.

وی یادآور شد: برای اجرای این پروژه، اعتباری بالغ بر 930 میلیون ریال هزینه شده است.

شوکتی‏نیا تصریح کرد: مناطق مورد اجرای این پروژه اراضی هستند که از لحاظ ذخایر ژنتیکی جنگلی دارای ارزش استراتژیک است و باید از این طریق حفاظت شوند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان خاطرنشان کرد: فراهم آوردن شرایط حفاظت، بازسازی یا بهینه‏سازی زیست‏گاه‏ها و گونه‏های جنگلی به دلیل ارزش‏های علمی، اقتصادی، حفاظتی، آموزشی، فرهنگی و تفریحی از مهم‏ترین اهداف اجرای پروژه ذخیره‏گاه جنگلی اورس در منطقه ییلاقی اسپیرو دامغان است.

شوکتی‏نیا سهم جنگل‏های شهرستان دامغان در عرصه‏های منابع طبیعی را 5.95 درصد عنوان کرد و اظهار داشت: جنگل‏های دامغان از نظر ابعاد زیست محیطی اقتصادی، اجتماعی، حفاظت آب و خاک نقش مهمی دارد و به عنوان بستر حفظ روان آب و پیشگیری از سیلاب‏ها و فرسایش‏های سالانه اهمیت به‏سزایی دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت: جنگل‏های این شهرستان به لحاظ استقرار گونه‏های جنگلی در شرایط اکولوژی خاص خود به سه ناحیه جنگل‏های پهن‏برگ، سوزنی‏برگ و جنگل‏های کویری و بیابانی تقسیم می‏شود.

شوکتی‏نیا ادامه داد: این جنگل‏ها جزو نواحی رویشی ایرانی- تورانی و بخشی از آن شامل ناحیه رویشی هیرکانی است.

انتهای پیام/2249/خ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول