اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت جودو کردستان خواستار شد

واگذاری زمین برای ساخت خانه جودو/ مخالف ریاست موروثی برهیئت‌ها هستیم

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت جودو کردستان گفت: برای تبدیل استان به قطب این ورزش نیاز به تاسیس خانه جودو داریم اما هنوز موفق به در اختیار گرفتن زمین به این منظور نشده‌ایم.

واگذاری زمین برای ساخت خانه جودو/ مخالف ریاست موروثی برهیئت‌ها هستیم

جلال کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس در سنندج با بیان اینکه هیئت جودو استان پیگیری‌های زیادی برای واگذاری زمین به متراژ یک تا 2 هزار متر انجام داده است اظهار کرد: متاسفانه هیچ نهاد و سازمانی در این خصوص با ما همکاری نمی‌کند.

وی تاسیس خانه جودو برای پیشرفت این ورزش در استان را حیاتی خواند و افزود: وزارت ورزش و جوانان قول داده تا در صورت یافتن زمین مناسب تمام هزینه ساخت این خانه را تقبل کند.

رئیس هیئت جودو کردستان تصریح کرد: در صورت تحقق این امر فدراسیون جودو استان کردستان را به عنوان پایگاه قهرمانی در برنامه‌های خود در نظر خواهد گرفت و مربیان درجه یک را برای رشد این ورزش به استان اعزام خواهد کرد.

وی در ارتباط با جذب حامیان مالی برای پیشرفت جودو در استان اظهار کرد: با وجود توزیع گسترده مدال المپیک در این ورزش متأسفانه در کشور ما توجه چندانی به جودو نمی‌شود.

کرمی نبود پخش تلویزیونی رقابت‌ها و به تبع آن بی‌میلی اسپانسرها برای حمایت از این ورزش را از موانع پیش روی توسعه جودو در استان عنوان کرد و افزود: وقتی تبلیغ محصول حامی مالی از رسانه پخش نشود آنها هم تمایل به صرف هزینه بدون احتمال بازگشت آن را ندارند.

رئیس هیئت جودو کردستان استفاده از روابط روسای هیئت‌ها برای جذب کمک‌های مالی را ناکافی دانست و تصریح کرد: با اینگونه حمایت‌های مقطعی مشکل ورزش استان حل نخواهد شد.

وی ادامه داد: در صورت واگذاری زمین خانه جودو، هیئت در کنار آن اقدام به درآمدزایی با ابتکار خود خواهد کرد و تمام این درآمد را صرف هزینه‌های هیئت خواهد کرد.

کرمی نبود سالن استاندارد و  زمین مسابقه مناسب برای برگزاری مسابقات در این رشته رزمی را دیگر مشکل این ورزش در استان کردستان ذکر کرد و گفت: طبق قوانین حقوقی هر گونه حادثه‌ای که بر اثر استفاده از وسایل غیراستاندارد برای ورزشکاران اتفاق بیفتد؛ مسئولیت آن بر عهده مربی و هیئت مربوطه خواهد بود.

مخالف ریاست موروثی بر هیئت‌ها هستیم

رئیس هیئت جودو کردستان در ادامه گفت‌وگوی خود با اشاره به موروثی شدن ریاست هیئت جودو در یکی از شهرستان‌های استان خاطرنشان کرد: فردی که پدر و برادر بزرگش قبلا رئیس هیئت بوده‌اند اکنون بر صندلی ریاست این شهرستان تکیه زده و آن را در قبضه خانوادگی خود درآورده‌اند.

وی با گلایه از حمایت رئیس تربیت بدنی شهرستان مذکور در ابقای آن رئیس هیئت، گفت: ما قصد حذف این شخص را نداریم بلکه می‌گوییم این فرد توانمندیش را در ریاست کمیته مربیان ثابت کند.

کرمی با اشاره به اینکه 30 سال ریاست بر هیئت کافی است افزود: جودو نیاز به تزریق خون تازه با استفاده از افراد جدید دارد.

رئیس هیئت جودو کردستان هیئت مریوان را موفق‌ترین شهرستان در زمینه جودو دانست و افزود: کسب مدال‌های مختلف، میزبانی اردوی تیم‌ ملی و انجام پایلوت‌های تمرینی در این شهرستان از دلایل انتخاب مریوان به این عنوان است.

وی در پایان خواستار حمایت‌های مادی و معنوی اداره‌کل از جودوی استان شد و اضافه کرد: صدا و سیما نیز باید در تبلیغ این ورزش همت بگمارد.

انتهای پیام/79008/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول