اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر نفت خبر داد

تعهدات بیش از 8 هزار میلیارد تومانی وزارت نفت در سفرهای استانی

خبرگزاری فارس: وزیر نفت گفت: وزارت نفت بیش از 8 هزار میلیارد تومان تعهدات در سفرهای استانی دولت داشته است.

تعهدات بیش از 8 هزار میلیارد تومانی وزارت نفت در سفرهای استانی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، رستم قاسمی عصر چهارشنبه در جمع مدیران اجرایی استان بوشهر افزود: از این میزان تعهدات، یک هزار میلیارد تومان متعلق به استان بوشهر است.

وی در مورد به کارگیری نیروی انسانی در تاسیسات نفت و گاز استان بوشهر گفت: ابلاغ سهم 50 درصد نیروهای بومی از سال گذشته اعلام کردیم ضمن اینکه تا پایان امسال هم جذب داریم و سهم 50 درصد نیروهای بومی استان بوشهر نیز در نظر گرفتیم.

وزیر نفت گفت: طرح تحول صنعت نفت را که به رهبر معظم انقلاب دادیم تمام ابعاد توسعه نفت از جمله نیروی انسانی، پتروشیمی، تبدیل خام فروشی به محصولات فروشی و میادین مشترک در آن دیده شده است.

قاسمی با بیان اینکه 27 میدان نفتی مشترک داریم، اظهار داشت: در استان بوشهر نیز پروژه فرزاد A و B که با کشور عربستان هم مشترک است در دستور کار داریم که فرزاد A به شرکت پتروپارس داده شده و خاکبرداری پالایشگاه نیز آغاز شده است.

وی گفت: پروژه NGL خارک نیز 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با اتمام این پروژه شاهد تولید محصولات پتروشیمی خواهیم بود.

وزیر نفت اضافه کرد: پتروشیمی دشتستان و گناوه نیز در دستور کار است و مقرر شده تا شرکت انرژی سپهر این پروژه‌ها را اجرا کند.

وزیر نفت در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: خود را بوشهری می‌دانم و با ویژگی‌ها و روحیات مردم این استان آشنا هستم و از زمانی که در قرارگاه خاتم‌الانبیاء بودم قرار گذاشتیم مصوباتی از دولت را در بوشهر آغاز کنیم.

وی گفت: شرایط سختی را پشت سر گذاشتیم اما اگر وضعیت سال‌های گذشته را داشتیم بهتر می‌توانستیم در بخش‌های مختلف عمل کنیم هر چند اکنون شرایط مطلوبی پیدا کردیم.

انتهای پیام/66006/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول