اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

جنایت‌های تروریست‌ها علیه مسیحیان سوریه/ کوچ از بیم جان

خبرگزاری فارس: شمار حملات تروریست‌ها به مسیحیان سوری اخیرا افزایش یافته است و بسیاری از مسیحیان از بیم جان خود اقدام به مهاجرت کرده‌اند.

جنایت‌های تروریست‌ها علیه مسیحیان سوریه/ کوچ از بیم جان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در سوریه، مسأله هدف قرار دادن مسیحیان سوری از آغاز پیدایش گروه‌های تروریستی در سوریه تا به امروز تحولات فراوانی را شاهد بوده است.

تظاهرات کنندگان در ابتدای اعتراضاتشان شعارهای مسالمت آمیز سر می‌دادند و تلاش می‌کردند مردم سوریه و جامعه جهانی را متقاعد کنند که هرگز اعتراض‌هایشان به خشونت کشیده نخواهد شد در حالی که فعالیت‌های مسلحانه آنها بدون پوشش رسانه‌ای آغاز شده بود.

معارضان بر اساس الگوی قومیت گرایی می‌خواستند با ایجاد تفرقه میان فرقه های «علوی و سنی» این کشور را درگیر جنگ داخلی کنند و در چنین شرایطی مسیحیان را به سوی خود بکشانند.

با شدت گرفتن بحران سوریه که در چند ماه گذشته وارد مرحله جدیدی شده است هدف قرار دادن مسیحیان سوریه شکل تازه‌ای به خود گرفته است بارزترین آنها:

حمله به کلیسای «ام الزنار» در حمص و تبدیل آن به پایگاه تروریست‌ها.

به آتش کشیدن چند کلیسا در حلب و پرتاب چند خمپاره به مناطق مسیحی نشین «سلیمانیه» و «العزیزیه» که منجر به کشته شدن چندین شهروند مسیحی شد.

اشغال مناطق مسیحی نشین «السریان الجدیده» و «المیدان» که ارتش سوریه پس از مدتها درگیری موفق به باز پس گیری این مناطق شدند.

اخیرا و بعد از حمله تروریست‌ها به «الیعقوبیه» و «الغسانیه» در حومه ادلب و «ربله» در حومه حمص شرایط برای مسیحیان سوریه وخیم تر شده و تروریست‌های تندرو اقدام به شکنجه بسیاری از مسیحیان کرده‌اند.

افزایش فشار بر مسیحیان موجب شده که برخی از آنها مهاجرت را بر ماندن در سوریه ترجیح دهند در حالی که برخی دیگر معتقدند باید به ریشه‌های خود پایبند بمانند.

از سوی دیگر «اخضر ابراهیمی» فرستاده مشترک اتحادیه عرب و سازمان ملل در دیدار از دمشق تأکید کرده بود که مسیحیان به دلیل موضعشان، در مخالفت با خشونت به طور تصاعدی هدف حملات تندروهای تروریست قرار گرفته‌اند.

«ژان طعمه» روحانی مسیحی و رئیس کلیسای «انجیلی» در گفت‌وگو با فارس تأکید کرد که گروه‌های تندرو تروریستی در سوریه با عمل به فتوای برخی مفتی‌ها مانند «یوسف قرضاوی» و «عدنان العرعور» اقدام به شکنجه و آزار و اذیت مسیحیان می‌کنند.

وی افزود این تروریست‌ها می‌خواهند با ایجاد امارتی در سوریه این کشور را به پایگاه دیگری برای القاعده تبدیل کنند و سوریه را به سرنوشت افغانستان دچار کنند.

تروریست‌ها چندی پیش در اقدامی وحشیانه یک جوان مسیحی را سر بریده و جسد وی را خوراک سگ‌ها کردند.

تروریست‌های سوری پیش از این هم هشدار داده بودند که به شهرهای مسیحی نشین حمله می‌کنند، این گروه‌ها تهدید کرده‌اند که اگر ساکنان شهرهای مسیحی‌نشین نیروهای دولتی را از شهرهایشان خارج نکنند، به شهرها حمله خمپاره‌ای می‌کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول