اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد

بهره‌گیری از منطق دینی و پرهیز از روش‌های سلبی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه منطق دین اسلام بر اساس فطرت انسان‌ها است، گفت: باید از این منطق دینی به بهترین نحو بهره گرفت و تا می‌توان از روش‌های سلبی دوری کرد.

بهره‌گیری از منطق دینی و پرهیز از روش‌های سلبی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سردار محمدرضا نقدی ظهر امروز در همایش شوراهای ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر این استان اظهار داشت: امربه‌ معروف و نهی از منکر یک سنت الهی برای حفظ حیات جامعه است به طوری که اگر بخواهیم یک جامعه زنده و پویا داشته باشیم ضروری است تا به اجرای این فریضه بیش از پیش اهتمام ورزید.

وی به عملکرد ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور از ابتدای انقلاب تاکنون اشاره کرد و گفت: در این سال‌ها برنامه‌ها و اقدامات خوبی از سوی این ستاد اجرا شده است اما با این وجود در حال حاضر شاهد رشد و گسترش بسیاری از منکرات در جامعه هستیم و باید با یک آسیب‌شناسی دقیق علل آن را مورد بررسی قرار داد.

نقدی با بیان اینکه بسیج همواره به احیای امر به معروف و نهی از منکر توجه ویژه‌ای داشته است، تصریح کرد: رسالتی که بسیج بر عهده دارد را نمی‌توان بدون در نظر گرفتن این دو فریضه مهم اجرا کرد و تنها در صورتی می‌توان شاهد دستیابی به نتایج مثبت و مطلوب باشیم که به این دو فریضه مهم توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین به نتایج آسیب‌شناسی احیای امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: در این آسیب‌شناسی به نتایج بسیار مهمی دست پیدا کردیم و بر اساس آن مقرر شده تا روش‌های خود را در احیای این دو فریضه مهم تغییر دهیم.

نقدی نادیده گرفتن نقش مردم در احیای امر به معروف و نهی از منکر را مهم‌ترین آسیب روش‌های موجود برشمرد و افزود:‌ وارد شدن از موضع حاکمیتی و نادیده گرفتن نقش مردم سبب شد تا احیای این دو فریضه مهم به خوبی انجام نگیرد این در حالی است که این امر در بسیج به صورت مردمی انجام می‌گیرد.

وی بر ضرورت اولویت‌بندی کردن مصادیق معروف و منکر در جامعه تاکید کرد و گفت:‌ باید منکرات و معروفات را اولویت‌بندی کرد تا بر اساس آن بتوان تمرکز خود را بر روی مصادیق مهم و اساسی معطوف کرد.

وی تصریح کرد: احیای امربه معروف و نهی‌از منکر باید با دید همه‌جانبه و جامع انجام شود و پرداختن به تعدادی از مصادیق نباید ما را نسبت به معروفات و منکرات مهم‌تر غافل نکند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه منطق دین اسلام بر اساس فطرت انسان‌ها است، متذکر شد: پس باید از این منطق دینی به بهترین نحو بهره گرفت و تا می‌توان از روش‌های سلبی دوری کرد.

انتهای پیام/ 68004/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول