اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکمیلی/

وزیر نفت از بهره‌برداری از 57 طرح پتروشیمی تا پایان دولت دهم خبر داد

خبرگزاری فارس: وزیر نفت گفت: 57 طرح پتروشیمی کشور با 57 هزار میلیارد تومان تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر نفت از بهره‌برداری از 57 طرح پتروشیمی تا پایان دولت دهم خبر داد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، رستم قاسمی در مراسم افتتاح پتروشیمی پلیمر کرمانشاه با حضور رئیس‌جمهور، تنی چند از وزرا و جمعی از مسئولان کشوری و استانی که در مجتمع صنایع پتروشیمی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: پتروشیمی یک مزیت بزرگ در کشور است و دولت با شناخت از این موضوع بستر را برای صدها کارخانه، پایین‌دستی آماده کرده است.

قاسمی تصریح کرد: با افتتاح خط لوله اتیلن در کرمانشاه، فرصت و زمینه برای کارآفرینان و فعالان اقتصادی استان فراهم است تا بتوانند از این موقعیت در راستای ایجاد ده‌ها و صدها کارخانه میان‌دستی و پایین‌دستی تلاش کنند.

وی افزود: قبل از رسیدن خط لوله پلیمر به کرمانشاه باید تحولی بزرگ در استان کرمانشاه ایجاد شود.

وزیر نفت خاطرنشان کرد: برای رسیدن خط پلی‌اتیلن به کرمانشاه 8 میلیارد دلار هزینه شده است و رسیدن چنین خطی با  طول 2 هزار متر یک کار تاریخی در دنیا است و این نخستین باری است که خطی به این طول در دنیا کشیده می‌شود.

وی با بیان این‌که ایجاد خط لوله پلیمر غرب، انقلاب عظیمی در صنعت 12 استان به وجود آورده است، تصریح کرد: تولیدات صنعت پتروشیمی در آینده نزدیک جایگزین بسیاری از محصولات مصرفی در کشور می‌شود و این موضوع نیاز به فراهم کردن زمینه برای سرمایه‌گذاری توسط مسئولان استانی است.

قاسمی خاطرنشان کرد: 57 طرح پتروشیمی کشور با 57 هزار میلیارد تومان تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری می‌رسد و این یک انقلاب عظیم در کشور است.

وی با اشاره به این‌که 70 واحد پتروشیمی در کشور از 5 تا 75 درصد در حال انجام است، گفت: طرح خط اتیلن به کرمانشاه طرحی ابتکاری است که کشور را از بستر کاری بزرگ برخوردار می‌کند.

وزیر نفت بیان داشت: 12 استان از خط لوله پلی‌اتیلن کرمانشاه استفاده خواهند کرد و این یک انقلاب عظیم در این 12 استان ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/2700/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول